Primavara?!?….Vara?!?

In weekend am fost plecata din Cluj, acasa-acasa. Acasa-acasa e locul unde m-am nascut, un satuc pe un varf de deal, foarte frumos.
Am plecat vineri din Cluj, am luat (s-au m-a luat) o masina de ocazie, un tip care mergea la Bistrita, care ne-a culturalizat cu muzica populara, foarte frumoasa, din zona Maramuresului, doar ca era foarte tare data (ascultata) si parca dupa zgomotul de la servici as fi preferat sa fie putina liniste, sa-mi delectez doar privirea cu peisajul frumos de primavara fara sa-mi delectez insa, si auzul.
La Gherla am schimbat mijlocul de transport, am luat un microbuz pana acasa- acasa. Inghesuiala, multa lume, microbuzul mult prea mic, plin de liceeni care merg in weekend acasa dupa provizii, si care urlau toti intr-un cor: vrem muzica! Soferul tot un tip de seama lor, asa pe la20 de ani, le-a indeplinit dorinta, si muzica a fost- adica manele. Distractie mare, parca eram la chef. Regretam masina de BN cu muzica populara.
Intr-un final am ajuns acasa-acasa, unde era o liniste desavarsita, cantau doar pasarelele, am auzit chiar si cucul- fara sa am nici un leu in buzunar, sarac an va fi!- iar ai mei m-au asteptat cu multe bunatati.
E frumos acum la tara, toata lumea face curatenie: curata curtiile, gradiniile, e un miros de primavara, adica de fum, eu asociez mirosul de fum cu primavara. Am facut si eu curat, incat acum am o febra musculara la toti muschii, parca as fi fost la sala de forta. Sedentarismul- el e vinovat, munca la birou si lipsa de miscare.
Dupa doua zile m-am intors azi la cluj, cu acelasi microbuz, acelasi sofer si aceleasi manele. Un copil asa pe la vreo 12 ani, care statea pe un scaun in spatele meu stia toate versurile, fredona melodiile si stia chiar si vidioclipul. Minunata cultura!
Ajunsa in Cluj m-am minunat inca odata. Langa blocul meu este un parc in care lumea iese vara la plimbare, la aer curat, chiar si la plaja, si spre surprinderea mea si azi era lumea la plaja- o tipa si 2 tipi.Toti in costum de baie. Stateau intinsi la soare si asteptau sa se bronzeze.
M-am gandit ca eu am fost plecata doar 3 zile, dar oare am plecat primavara si m-am intors vara?
In sufletul meu e primavara, e perioada in care natura renaste, in care sufletele renasc, asa ca va rog sa nu mai sfidati primavara si sa adementi vara. Toate la timpul lor!

Lasă un răspuns

