Alerg…alerg!

E vara! cald….soare… frumos, totul e frumos vara. Eu iubesc vara, caldura, soarele, apa, florile, toate.
Cred ca asta a fost motivul pricipal cand m-am hotarat sa fac si eu putina miscare seara.
Stau 9 ore pe zi la birou pe un scaun, ma misc mult prea putin. Sunt foarte sedentara. Nu pot spune ca iubesc sportul, ca daca l-as iubi m-as duce la sala de forta, la inot sau as face mai multa miscare, dar parca-i musai sa ma mobilizez si eu putin, sa fac putina miscare ca altfel o sa ma inchilozez, muschii o sa mi se atrofieze, fundul o sa mi se aplatizeze si o sa ma speriu in cativa ani de cum o sa arat.
M-am tot gandit ce sa fac? Sa merg la sala? E cald, mult prea cald pentru sala de forta.
Sa-mi cumpar o bicicleta? nu cred, pentru ca toti cei care au investit in aparate pentru miscare si forta au ajuns sa le foloseasac pe post de mobilier.
Asa ca m-am hotarat ca cea mai simpla forma de a face miscare e sa alerg seara. Langa blocul unde locuiesc este un parculet cu copaci, iarba si o alee pe care se poate alerga. Mai sunt si alte persoane care alearga asa ca m-am apucat si eu. Ca si cura de slabire care daca vrei sa fie eficienta o incepi cu ziua de luni asa am inceput si eu cura de alergat cu ziua de luni.
Ce ma deranjeaza e faptul ca sunt multe gasti de adolescenti de tip „am doar 18 ani, sau nici macar” care fluiera, striga, urla, fac ca toate cele numai ca sa-ti distraga atentia si sa te sperie.
Si mai e o problema: in apropierea parcului e un birt, asa ca parcul e traversat si de betivii care sunt foarte dornici de aventura si cand te vad ca alergi se iau dupa tine.
Azi e doar a doua zi in care alerg, sper sa nu renunt din cauza unor persoane pe care nu le agreez si aceasta minune sa tina doar 3 zile.
Se alatura cineva?

3 gânduri despre „Alerg…alerg!

  1. Fram Ursul Polar 13/03/2010 la 20:39 Reply

    Este minunat sa alergi .

    Nu stiu daca mai ai pasiunea (sau necesitatea de a o face in scop de intretinere corporala) dar vreau sa iti dau cateva sfaturi, si eu sunt amator, insa m-am documentat cate putin.

    In primul rand inteleg ca alergi pentru a face miscare, dupa 9 ore de munca, pentru a pierde eventual cateva kilograme nedorite acumulate in decursul catorva iesiri din tiparul alimentatiei rationale.

    Repet, nu sunt antrenor si nici nu fac miscare pentru performanta.
    In primul rand cel mai eficient e sa alergi dimineata, cand inca nu ai mancat nimic iar corpul va consuma din depozitele facute adica din grasimi. Incepe cu o incalzire usoara cateva minute, un mers mai alert care se transforma in alergare usoara cateva minute pana cand iti intri in ritm. Vei avea nevoie de o cantitate mai mare de oxigen asadar nu e neaparat sa inspiri pe nas si sa expiri pe gura, poti sa iti alegi singura modul in care respiri. Cel mai important e sa iti mentii un ritm in care poti sa alergi pe o distanta mai lunga. Ritmul este in functie de scopul propus, in cazul de fata ne referim la alergare usoara, cu pierdere cat mai mare de grasimi. In functie de ritmul cardiac avem 5 zone in care ne putem situa. Zonele optime sunt 1 si 2 unde se ard cel mai mult grasimile apoi carbohidratii si proteinele. Ca sa afli zonele poti sa faci un calcul ( pt femei ): 226- varsta = ritmul cardiac maxim . Daca ai 30 de ani rata maxima a batailor ar fi 226-30=196 b/min .
    Zona 1 este 50% din aceasta valoare, zona 2 ar fi 60%. Asadar ar trebui sa alergi undeva intre 98-118 b/min
    Ideal e sa pastrezi acest ritm pentru a avea rezultate optime. Ai nevoie in acest sens de un ceas care sa stie sa monitorizeze ritmul cardiac, eventual si cronometru.

    Ideal e sa alergi 40 de minute, peste acest timp deja efortul facut nu mai are eficienta atat de ridicata .
    Mai ai nevoie de un podometru care iti inregistreaza distanta parcursa calculata dupa numarul de pasi facuti, iar raportat la greutate iti poate spune si numarul de calorii consumate. Bineinteles ca poti gasi un ceas care sa le contina pe toate insa e mai scump.
    Mai ai nevoie de un echipament lejer, adidasi buni = scumpi, ca sa nu te trezesti cu tendonite sau dureri de calcaie, articulatii etc.
    In timp pauzele dintre ture le poti elimina cate putin, alergand pe distante mai mari fara oprire pe parcursul unei iesiri. Ti-as recomanda sa alergi tot a doua zi. Ideal e in parc pe pamant sau pe pista insa cred ca tie ti-e mai comod pe langa casa:)
    Sigur ca ceea ce am descris eu aici e cazul ideal, tu poti sa alergi si fara gadgeturi, insa poate nu la fel de eficient.

    Legat de ostili, un spray iritant cred ca e destul de mic sa iti incapa in buzunar pentru iesirile nocturne.

    RUN Forest !

  2. Lilly 13/03/2010 la 21:03 Reply

    merci de informatii, sunt foarte utile, la vara o sa incerc sa le pun in practica 🙂

  3. […] Anul trecut in vara am alergat prin parc, ma rog minunea a tinut pana a plouat, ca pe ploaie nu ies la alergat. Dar v-am povestit eu aici. […]

Lasă un răspuns

