Regionalisme, partea a III-a!

Am mai scris doua posturi despre acest subiect: ” Regionalisme de acasa-acasa!” si ” Regionalisme partea a doua!„.

Acum revin  cu partea a treia, mai adaug la lista inca cateva cuvinte. Pe masura ce mi le-am amintit, le-am notat intr-un carnetel si acum redau lista:

–          calvesin- maro

–          puic – sertar

–         box- cremă de ghete

–         a boxăli- a face ghetele cu crema

–         a flomoştoci – a şifona

–         flomoştoc – perie pentru spălat sticle

–         gârlici – intrare in pivniţă

–         ruminele – farduri de obraz

–         a feşti- a vopsi

–         târnaţ- pridvor

–         ocoş- deştept

–         şpiler- deştept

–         jilav- umed

–         nu-i modru – nu-i posibil

–         sfârnar- negustor

–         cilav- bolnav

–         buiac – rasfăţat

–         bruj- bucată mica

–         darab- bucată

–         cinaş – frumos

–         a se îmbumba – a închide nasturii

–         a se îmburda- a se rostogoli

–         lumnină – lumănare

–         nintă – mentă

–         poprică – boia

–         şuştar – vas de muls laptele la vaci

Nu au nici o ordine, asa mi le-am amintit asa le-am scris.

Pana data viitoare kip in taci!

Tag-uri:, , ,

6 gânduri despre „Regionalisme, partea a III-a!

  1. Rae 24/11/2009 la 2:19 Reply

    :O ce cuvinte ciudate :))
    din ce zona provin? 😀

  2. Rae 24/11/2009 la 2:20 Reply

    daaaang..din Ardeal de la Cluj, nu? :)))

  3. Dianne 24/11/2009 la 5:01 Reply

    Pai o parte is si la noi 😉

  4. Lilly 24/11/2009 la 6:46 Reply

    @ Rae- da, din Ardeal de la Cluj is cuvintele astea care le imprumut si eu cand sunt acasa-acasa cu ai mei
    @ Dianne- pai nu-i asa de departe Aradul de Cluj, regionalismele se raspandesc repede 😉

  5. Rhenus 25/11/2009 la 7:51 Reply

    :)) Ce amuzant, amintiri.. amintiri.

  6. Lilly 25/11/2009 la 7:54 Reply

    amintiri frumoase 🙂

Lasă un răspuns

