Femeia versus Cratita!

Intr-una din seri cand butonam tv-ul am auzit urmatoarea afirmatie

” Cratita e cosmarul unei femei moderne!” Oare chiar asa sa fie? Oare la barbati dragostea nu mai trece prin stomac?

Femeia anului 2010 ce preocupari are?

M-am gandit in primul rand la persoanele de langa mine, la colegele de job, la prietenele mele care stiu sa gateasca (majoritatea), care fac mancare buna si cu gust, ca am gustat, care au job, familie si se descurca. Sunt persoane obisnuite carora le face placere sa stea si in bucatarie.

Dar femeia moderna, care pune accentul pe cariera mai mult decat pe viata personala nici nu se gandeste la gatit. Nu are timp. Se trezeste dimineata devreme si ajunge seara tarziu acasa, mananca la restaurant sau pe unde apuca, mereu cu telefonul in ureche si cu problemele de job in minte, sau are acasa o menajera care se ocupa de curatenie, mancare si copii. Poate uneori si de sot.

Ca sa nu mai vorbim de toate „pisi-ile” care nu mananca decat salate, fructe si beau multa apa. Trebuie sa arate bine, altfel n-au cum sa se vanda bine. Machiajul ca la carte, unghiutele lungi facute la salon, parul intins, doar nu o sa miroase a ceapa prajita si a usturoi. Ele trebuie sa petreaca ore bune la salon, la sala, cratita e pentru femeia mediocra si inapoiata. Plus ca la  iubi lor nu le place sa miroase a mancare, sa aiba burtica si sunculite.

Daca se intampla ca vre-un iubi sa le ceara sa gateasca, apoi asa ceva e inadmisibil, cum sa le exploateze pe ele in bucatarie, ele divele, sa mearga iubi sa manance la maica-sa ca ele tin cura de slabire, si nu-si rup unghiile amestecand in cratita. Doar deasta au mama iubi lor, sa-i hraneasca in continuare.

Generatia asta noua (io-s mai veche stiu) se crede antitalent.” Nu sunt talentata la gatit, face mama, sau mancam in oras, sau ne descurcam noi cumva. Pentru ce sa pierd vremea in bucatarie? Gateste mama. Pune mama muraturi si compoturi si ne da si noua.”

Avem noroc cu mamele ca se ingrijesc de noi, ne fac o zacusca, ne pun o muratura si un compot, ne fac sarmale si cozonaci de Paste si de Craciun.

Dar oare copiii nostri ce o sa zica? Mamele lor nu stiu gati, nu stiu pune compoturi, muraturi, dulceata si zacusca. Ei nu o sa se bucure asa cum ne bucuram noi cand primim borcanele pline cu toate bunatatile de la mama.

Ei o sa stie doar fast-food, mancare semipreparata, bucataria o sa devina doar un spatiu de expozitie a unor ustensile care nu stim cum se folosesc, dar care arata bine. Toate sunt din inox, nu sunt arse, pot fi folosite si pe post de oglinda.

Dupa cum stiti mie imi place sa gatesc, sa fac curat, nu ma sustrag de la asemenea activitati. La job mancarea e un subiect despre care putem vorbi ore in sir. Ne place sa mancam mancare buna, uneori chiar si deaia nesanatoasa si ispititoare. Suntem gurmande.

Probabil ca suntem generatia care la 14-15 ani am inceput sa invatam sa gatim. Cel putin pe mine mama atunci m-a invatat sa gatesc mancare adevarata, nu oua sau cartofi prajiti. Am fost nevoita sa ma descurc chiar daca la inceput gateam oribil si nu-mi ieseau, am perseverat. Mama m-a incurajat si in timp am reusit sa gatesc bine. Nu gatesc nici acum foarte multe feluri, gatesc ce imi place sa mananc, fac mancare putina dar cu gust.

Pentru mine cratita e un mod de relaxare nu de tortura. Gatesc pentru ca imi face placere, ca prefer mancarea gatita in locul salamului, a margarinei si a sandwichiurilor. Recunosc ca imi pune mama muraturi si zacusca dar o ajut si eu,  daca ar trebui sa fac si asta nu m-as da inapoi.

Pentru voi cratita e un cosmar?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , ,

2 gânduri despre „Femeia versus Cratita!

  1. Viorel 17/02/2010 la 9:00 Reply

    Eu nu inteleg de ce gatitul e un cosmar…

  2. Lilly 17/02/2010 la 15:45 Reply

    nici eu 🙂
    poate ne explica cineva caruia nu-i place sa gateasca

Lasă un răspuns

