Teste!

Stiti bancul cu blondele si testul de inteligenta? sa vi-l reamintesc:

2 blonde prietene stau de vorba.

– Azi mi-m facut un test de inteligenta! zice una dintre ele

– Si cum ti-a iesit? Pozitiv sau negativ?”

Cam asa am patit si eu astazi. Eu nu-s blonda, sunt bruneta dar…..uneori mi se intampla lucruri blonde. (a nu se intelege ca jignesc blondele sau am ceva cu ele, nicidecum, le simpatizez si mi-s dragi).

Sa va povestesc:

Cei de la DSV (directia santitar- veterinara) ne-au solicitat la job sa facem niste teste de sanitatie.

Ce sunt aceste teste? Sunt niste teste pentru determinarea numarului total de germeni prezenti pe o anumita suprafata sau intr-un anumit mediu.

Cum se face?

Se preleveaza din anumite locuri niste probe, se analizeaza si apoi se vede ce incarcatura microbiana exista in acel spatiu.

Dar pentru a face toate aceste lucruri aveam nevoie de niste teste speciale de prelevare a probelor care mi s-a spus ca le gasesc la farmaciile umane.

Ma duc al farmacie si intreb:

– Teste de sanitatie aveti?

o farmacista tinerica se uita ciudat la mine.

– Nu avem!

Incerc sa-i explic ce sunt , pentru ce imi trebuie.

– Nu avem!

– Nici eprubete pentru recoltare de secretii faringiene?

– Nu! Nu avem decat teste de sarcina si ovulatie!

Zambesc, incerc sa nu rad, ii spun multumesc si plec.

Nu era nici farmacista blonda daca asta vreti sa ma intrebati. Am mai intrebat si in alta parte dar tot n-am gasit se pare ca nu caut in locul potrivit. Pana la urma tot rezolv problema.

In rest tot racita cu pastile, ceauri si fructe.

Kip in taci!

Tag-uri:, , , , ,

19 gânduri despre „Teste!

  1. Joaninha 18/02/2010 la 19:28 Reply

    M-am uitat nitel pe net sa vad ce-i cu testele astea si asa am aflat ca exista si teste de menopauza ( ? ) si teste multi-drog. Asa ca maine te poti duce sa o stresezi cu alte teste 😆

  2. Lilly 19/02/2010 la 15:34 Reply

    :))) o noua zi un nou test …

  3. black angel 23/02/2010 la 22:56 Reply

    Da’ teste de sarcina pt om are????? ca si omul are cate o sarcina de indeplinit din cand in cand!!!!!!!!!!!!! 🙂 🙂

  4. Lilly 24/02/2010 la 18:00 Reply

    bine ai venit black angel!
    teste de sarcina pentru oame, adica femei, care arata daca ai un bebitz in burtica sau nu 🙂
    vrei si tu un test?

  5. black angel 24/02/2010 la 20:16 Reply

    bine te-am gasit lilly ….Inseamna ca nu te-ai prins???????? … pai daca acea madam din farmacie nu stie nici ce este „teste de sanitatie”” e clar…

  6. Lilly 24/02/2010 la 20:19 Reply

    tanti stie ce e cu testul de sarcina si de ovulatie! trebuie sa stie mai mult?

  7. Mirela 07/04/2010 la 10:17 Reply

    Draga Lilly,
    Am nimerit intamplator aici, pe cand mai verificam si mai reactualizam din anunturile noastre pe internet, eu vand teste din astea de sanitatie, asa ca ma bag si eu ca musca-n lapte si ca o cunoscatoare ce sunt :-):-):-): sigur ca e inadmisibil ca cineva care a terminat farmacia sa nu stie despre ce este vorba cand spui „test de sanitatie” (cred mai degraba ca doamna farmacista era cu popoul in sus sau isi imbracase halatu’ pe dos), dar si doamnele de la DSV-ul ala te-au trimis dupa cai verzi pe pereti la farmacii, pentru ca exprimarea „test de sanitatie” e oarecum gresita pentru recoltoarele sterile de probe (faringiene). Corect spus ar fi „recoltor steril, prelevator steril, tampon recoltor steril etc. si asta pentru ca „testul de sanitatie” presupune sa aiba inglobat reactivul sau mediul necesar pentru a face controlul de sanitatie (sunt fie niste eprubete ce contin un reactiv ce da reactie de culoare ). Si nu in ultima instanta, prea putine farmacii vand teste din acestea (se vand mai mult prin magazinele gen „tehnica medicala, depozitele farmaceutice, farmaciile veterinare eventual si prin firmele distribuitoare de produse pentru laboratoare, cum este cea in care lucrez eu), pentru ca persoanele particulare mai rar au nevoie sa si le cumpere, cabinetele medicale ce fac astfel de analize de exudat au in dotare (ar fi chiar culmea sa trebuiasca sa vina pacientii cu ele in buzunar). Una peste alta, my point era ca se foloseste gresit expresia „test de sanitatie” asociata cu tamponul steril pentru recoltare probe in vederea controlului sanitatiei si ca poti sa ma cauti daca ai nevoie, doar ca „broblem”; noi vindem de la 500 sau 1000 in sus (asa sunt ambalate).
    Succes la practica si in profesie si nu ezita sa ma cauti daca vrei sa stii mai mult despre testele acestea!
    Mirela

  8. Lilly 07/04/2010 la 19:44 Reply

    bine ai venit Mirela!
    multumesc pentru explicatii, intre timp m-am luminat si eu, am facut testele, le-am refacut, acum totul e ok
    a fost doar ceva de moment, ceva care nu trebuia facut deloc (nu-si avea rostul analiza respectiva) dar ma rog, uneori inspectorii astia te duc la sapa de lemn
    e bine de stiut ca poti fi un ajutor pentru mine 🙂

    • Jakab Evelin 04/08/2010 la 13:13 Reply

      Salut:) Scuze ca te deranjez dar am google-it teste de sanitatie si am nimerit pe blogul tau:D si eu am aceeasi problema, ca trebuie sa fac teste de sanitatie, tot din Cluj sunt, si as vrea sa te intreb cum ai procedat?de unde le-ai cumparat? mersi mult:) si numai asa din curiozitate la ce depozit lucrezi?ca si noua la depozit ne-au cerut teste din astea:) gata, destul cu intrebarile:)

      • Mirela 08/12/2010 la 10:42

        Hello, hello,

        Personal subscriu la povestea cu rostul – si costul!- sanitatiei in anumite domenii, dar profesional… asta e, nu comentez, ca doar le vand si ar fi culmea :-). Pentru cine vrea sa ma contacteze, pot fi gasita pe mobil la 0722775125 sau pe yahoo messenger la ID-ul mirelaplus. Raspuns cam intarziat, cu scuze si reclama discreta, cu multumiri anticipate si scuze de asemenea, ca-mi dau si eu seama ca altul era rostul postarii!). Una peste alta si fara legatura, mi-a placut postarea cu printul pe cal alb, fii tenace Lilly, barbati care sa indeplineasca lista aceea sunt, dar trebuie sa asumi cautarea, rabdrea, chiar si derogarea, cateodata dezamagirea si timpul pierdut, alta data gandul ca da, lista aia e indeplinita, dar de suma a vreo duzina de barbati! Etc. Etc. Etc. Totul e sa ai intelepciunea ca atunci cand intalnesti intr-unul singur calitatile esentiale de pe acea lista si cu adevarat importante pentru un drum prin viata de 50-80 de ani, sa nu dai cu piciorul ocaziei, caci… mai binele este dusmanul binelui si exista un timp cand trebuie sa se intample toate, daca anumite lucruri vin prea tarziu in viata noastra, sigur nu mai putem sa ne bucuram la fel de ele si ne va urmari regretul pentru un timp „pierdut”(vezi bicicleta pe care ti-o cumperi la 25 de ani cu un catralion de dotari, cand de fapt iti crapa sufletul dupa ea la 10 si te-ai fi multumit si cu ultimul Pegas de pe planeta).
        Succes, curaj, incredere si SARBATORI MINUNATE!!!

  9. Lilly 08/12/2010 la 18:21 Reply

    multumesc Mirela! sarbatori fericite si tie si te mai astept pe aici;)
    despre print? eu tind sa cred ca inca nu l-am vazut si nu mi-a scapat printre degete, poate dupa postul scris reuseste sa ma gaseasca el pe mine 🙂
    o sa perseverez!

  10. otilia 03/04/2011 la 16:35 Reply

    Well… :)Nu poti sa ai pretentii prea mari din partea oamenilor. Cata vreme jumatate din populatie nu stie ce ocean a traversat „Titanicul”. :)-desi e la mintea cocosului.Ca erau europeni si voiau sa ajunga in America.

    Cat priveste raceala…Poti sa iei TU pastile cate vrei(degeaba!). Odata ce ai luat virusul nu mai ai ce sa faci.Iei antibiotice degeaba. Important e, sa le iei inainte, nu dupa. just for let you know. 🙂

  11. Lilly 03/04/2011 la 20:13 Reply

    cum sa iei pastile inainte? eventual poti lua ceva ce creste imunitatea, dar atibioticul din cate stiu eu se da pentru a elimina virusii/bacteriile existente.
    si inca ceva………nu le iau de buna voie, le iau de musai 🙂

    • otilia 03/04/2011 la 21:53 Reply

      desigur. antibioticele au rol doar pentru intarirea imunitatii. Dar,
      Infectiile sunt de trei categorii: bateriene, virusale si fungice. (iar antibioticele se iau doar pentru apararea antibacteriana).Cum, Gripa e virus degeaba iei tu antibiotice, poti sa iei mult si bine. Pentru ca odata ce-ai luat virusul.. poti astepta doar ‘sa treaca’! Off.. o dau in medicina!:)

  12. Lilly 03/04/2011 la 21:59 Reply

    pai eu nu aveam gripa 🙂 in plus in fiecare an mi-am facut vaccinul antigripal
    era doar o infectie respiratorie probabil cu un bacil koch care necesita un atibiotic
    antibioticele scad imunitatea, sunt alte produse care o cresc gen vit C 🙂
    iti place medicina?

  13. otilia 03/04/2011 la 22:00 Reply

    Dar te poti vaccina si antigripal. Eu intotdeauna ratez vaccinul acela. :(((

    • otilia 03/04/2011 la 22:10 Reply

      Sa speram ca nu era bacilul Koch, al tuberculozei! Ala se trateaza greu. Cu muuulte antibiotice. E pretentios:)
      Da,vitaminele ajuta. In general vit. sunt coenzime – ajuta la absorbtia proteinelor. Merg mana-n-mana.:)
      Da,imi place. In noaptea asta ma asteapta o „noapte alba”. alta..Cu rezultate, sper.

  14. Lilly 03/04/2011 la 22:03 Reply

    eu din ’98 l-am facut in fiecare an si nu am facut nici un fel de reactie la el si in plus nici gripa n-am luat
    dar asta nu te protejeaza de raceli si alte neplaceri

  15. Lilly 03/04/2011 la 22:13 Reply

    stiu 🙂 dc sunt perfect sanatoasa acum inseamna ac n-a fost nimic grav
    studiezi medicina?
    spor la treaba!

Lasă un răspuns

