Let’s play the music!

Cred ca 99% dintre noi nu am putea trai fara muzica. „Muzica este arta de a gândi cu sunete.”

In drum spre job, dimineata, majoritatea persoanelor din autobuz au casti in urechi. Unii asculta muzica, altii emisiunile matinale de la radio, iti dai seama cam care ce fac dupa cum zambesc sau, sunt cufundati intr-o lume descrisa de ritmul muzicii.

Eu nu ascult la casti muzica decat extrem de rar, ascult la job radioul, fredonez melodiile toata ziua, va dati seama ca la cat se ruleaza le stiu dupa primul acord.

Acasa cel mai des ascult muzica la calculator ( trebuie cineva sa faca atmosfera in camera mea), muzica din playlistul meu ori  youtube-ul ca e nesfarsit.

Atunci cand sunt pe strada doar eu cu gandurile mele, fara radio, fara playlist, fara youtube am un pitic care salasluieste in mintea mea si imi canta nonstop. Muzica e diversa, de la comerciala pana la cea care patrunde sufletul si se intipareste adanc.

Uneori ma trezesc dimineata fredonand o melodie care am gasit-o printr-un vis si am adus-o cu  mine la realitatea cotidiana. Se intampla sa ma chinuie zile intregi cate-o melodie, pur si simplu nu mi-o pot scoate din minte.

Asta poate si pentru faptul ca mie daca imi place o melodie o ascult de 777 de ori si tot nu ma satur de ea, si trec peste 1000 de ascultari si tot o mai pun pe repete. Probabil pe principiul „repetitia e mama invataturii” 🙂

Acum cativa ani ascultam muzica latino nonstop, in vremurile alea faceam si dansuri, eram pasionata de salsa. Dar mi-a trecut. Acum ascult muzica mai lenta, imi place mai mult dar si ritmata atunci cand am starea respectiva. Muzica populara ascult cu mare drag, imi plac Maramuresul, Banatul si Ardealul, nu-mi place Oltenia, Muntenia si Moldova. Manele ascult de la vecinii mei care din cand in cand mai fac cate-un chef asa manelist sau la cate-o nunta.

Imi place si muzica ambientala sau clasica- ritmata, foarte mult valsul si marsurile. Nu-mi place hardrockul si heavymetal-ul.

De vreo doi ani ma chinuie o melodie, cred ca e melodia care o fredonez cel mai des, cred ca piticul din mintea mea a ramas oarecum setat, ca nu uita melodia asta, nu o pierde printre sutele sau miile de melodii. Mereu o are la indemana si ma pune sa o fredonez. O explicatie ar fi asta.

Nu o sa pun mai multa muzica desi meloterapia functioneaza intotdeauna si fiind toamna cu atat mai mult se potriveste cu starea de hibernare si melancolie in care patrundem dar as vrea sa stiu pe voi ce melodii va obsedeaza? care-i melodia care va vine prima in minte? ce genuri muzicale ascultati? si orice altceva aveti voi de spus cu si despre muzica.

Tag-uri:, , , , , , , , , ,

18 gânduri despre „Let’s play the music!

  1. Black Angel 15/10/2010 la 21:49 Reply

    toata muzica buna !!

  2. Lilly 16/10/2010 la 7:28 Reply

    un exemplu se poate?

  3. Nice 16/10/2010 la 10:09 Reply

    Muzica clasica imi place mai nou. De asemenea, aproape toata muzica lui Andre Rieu. De cateva zile ma obsedeaza o melodie superba, mai mult din cauza versurilor, „Io che non vivo”. Daca doresti iti pot lasa link-ul. 🙂

  4. Lilly 16/10/2010 la 10:42 Reply

    astept linkul 🙂

  5. Lilly 16/10/2010 la 10:45 Reply

    am ascultat si eu foarte mult Josh Groban zilele astea 🙂

  6. Nice 16/10/2010 la 11:57 Reply

    Interpretarea lasa mult de dorit, dar ti-am adus videoclipul pentru versuri si mai ales pentru superbele peisaje italiene. 🙂

    • Nice 16/10/2010 la 11:59 Reply

      Sorry, nu e cel cu Italia, e aceeasi melodie dar interpretata de data asta magistral de un el si o ea.

    • Lilly 16/10/2010 la 21:33 Reply

      foarte frumoasa melodie 🙂

  7. Black Angel 16/10/2010 la 18:56 Reply

    • Black Angel 16/10/2010 la 18:57 Reply

      asta e una descoperita de curand:))

      modern talking,…. si altii

    • Lilly 16/10/2010 la 21:35 Reply

      Julio Iglesias 🙂 n-am ascultat demult dar imi place si mie

  8. Lilly 16/10/2010 la 21:36 Reply

    modern talking nu mi-a placut niciodata in mod deosebit, dar imi amintesc ca am dansat destul pe melodiile lor

  9. Dragos FRD 17/10/2010 la 14:38 Reply

    La mine e simplu. Iubesc muzica anilor ’80, mai putin cea a „dusmanilor” de la new wave, imi plac mai multe genuri, reggae, disco, rock, hard rock-ul celor de la ACDC, latino, blues, ma rog, o multime. Melodia mea favorita e „Lady in red”, dar melodia care imi vine in minte in acest moemtn e „Save your love”.

  10. Lilly 17/10/2010 la 15:14 Reply

    atunci „Lady in Red” sa fie pentru tine

    • Dragos FRD 17/10/2010 la 21:06 Reply

      🙂

      Multumesc mult, Lilly!

      • Lilly 18/10/2010 la 18:56

        sper ca ti-a placut 🙂

  11. morena 18/10/2010 la 12:08 Reply

    Acum vreo 3 ani ascultam mult David Bisbal.Imi placea cum canta, cum se misca si, la naiba, cum arata. Stiam si mai stiu inca multe dintre melodiile lui. Nu stiu daca ai ascultat, dar ti-l recomand. In afara de asta, ascult cam orice muzica. Mai house, minimal, manele, etc. Si daca ies in club, prefer unul care pune muzica variata.
    Am chiar cateva piese de rock care-mi plac si, bineinteles, rock’n roll. Am crescut cu muzica, deci…
    In schimb am mari probleme in a retine numele pieselor sau numele celor care canta piesa respectiva. 😆
    Asta e jalnic, dar e real 😀

  12. Lilly 18/10/2010 la 18:59 Reply

    David Bisbal- offf cat i-am cantat toate melodiile si mi-am cascat ochii la el
    fain barbat! si faina muzica!
    alex ubago ai ascultat? si asta e un latin fain si canta foarte bine 🙂
    ei….nimeni nu-i perfect 😉

Lasă un răspuns

