Meriti mai mult!

De cate ori n-am auzit fraza asta: ” meriti mai mult!”. Meriti un serviciu mai bun, meriti o viata mai buna, meriti sa fi iubita mai mult, etc.

Cine hotaraste asta? Cred ca merit exact ce primesc. Primesc atat cat merit. Asta e valoarea mea. De ce aceasta iluzie ca merit mai mult? Daca as merita mai mult cu siguranta ca as primi mai mult.

Probabil unele actiuni si greseli care le facem sunt contorizate undeva iar meritul nostru e dupa fapte. In aparenta meritam mai mult dar in realitate poate de multe ori primim mult mai mult dar tot nu suntem multumiti.

Cred ca atunci cand o sa invatam sa ne multumim cu putin o sa fim rasplatiti cu mult mai mult.

Problema e ca ne dorim mult, primim cat meritam si ne consolam cu ideea ca meritam mai mult.

Tag-uri:, , ,

17 gânduri despre „Meriti mai mult!

  1. tink3rbe11 08/12/2010 la 20:14 Reply

    Poate!
    Poate ai dreptate desi nu totul este pe cat meriti …si nu e vorba de contorizare ..nu in ziua de astazi.

  2. Lilly 08/12/2010 la 20:22 Reply

    poate nu e totul pe cat meriti dar de multe ori nu stim aprecia ce primim
    asta ar trebui sa ne impulsioneze sa demonstram ca meritam mai mult decat am primit si atunci sunt de acord „meriti mai mult”

  3. artificiality 08/12/2010 la 22:09 Reply

    Pentru că oamenilor le place să creadă cu ideea că sunt speciali, că merită totul, că ei sunt buricul pământului.
    Şi nu e nimic rău în a crede asta, toţi o facem în felul nostru. Problema e când proiectăm asta asupra altora şi emitem pretenţii nerealiste.

    Suntem exact ce suntem, contextul, acţiunile, vorbele, totul ne defineşte aşa. Că ne dorim adesea mai mult, nu înseamnă că e nevoie de mai mult. Ţine mult şi de educaţie şi comparaţia cu alţii, care e cea mai aiurea treabă. Nu sunt 2 oameni la fel, deci nici nivelul de satisfacţie nu seamănă… dar mă rog, omului îi place să se chinuie.

    Dacă s-ar renunţa la frustrări şi la încercarea de a controla totul, lumea ar fi mai frumoasă.

    • Lilly 09/12/2010 la 18:16 Reply

      e adevarat, conteaza mult cu cine te compari
      persoanele care persevereaza, care isi stabilesc un anumit tel si fac totul pentru a-l atinge merita mai mult si sunt de admirat
      ar fi bine daca ne-am putea multumi cu ceea ce avem, dar cred ca genetic asa suntem facuti sa controlam si sa fim frustrati

  4. Dragos FRD 09/12/2010 la 4:00 Reply

    Da, e buna concluzia, si eu sunt de acord cu ea. E o chestiune de puncte de vedere. Daca nu ne-ar frustra faptul ca primim ce meritam, ce bine ar fi…

    • Lilly 09/12/2010 la 18:23 Reply

      merci Dragos 🙂
      prea multe frustrari din pacate

  5. Black Angel 09/12/2010 la 8:43 Reply

    intotdeauna fiecare primeste ce merita. sunt cazuri cand primim mai putin… decat credem ca trebuie… dar de multe ori este un motiv!
    la mine e exact invers! cred ca am primit mai mult decat meritam 😀 :X:X:X

    • Lilly 09/12/2010 la 18:16 Reply

      e bine ca apreciezi ca ai primit mai mult decat ti-ai imaginat tu 🙂
      imi place sa te vad indragostit 😉

      • Black Angel 11/12/2010 la 7:54

        mie imi place si mai mult 😀

      • Lilly 11/12/2010 la 17:22

        🙂

  6. artificiality 09/12/2010 la 11:12 Reply

    Nu ştiu dacă se poate pune problema real de ‘ce merităm’. Copiii care mor de mici, merită asta?

    Nu. E vorba de context, şi de conştientizarea faptului că avem o viaţă care în marea schemă a lucrurilor nu schimbă NIMIC. Venim, trăim, şi plecăm. Orice frustrare legată de ‘mai mult’ sau ‘insuficient’ trebuie rezolvată repede, pentru că ajunge să lezeze şi mai tare în timp.

  7. Lilly 09/12/2010 la 18:22 Reply

    e greu de spus daca copiii mici merita sa sufere, e clar ca ti se rupe sufletul sa vezi asemenea lucruri dar poate toate astea sunt cu un scop
    la fel si cu animalele sau pasarile- in toamna asta,intr-o zi frumoasa eram in Piata Avram Iancu si am vazut un porumbel care schiopata, il durea rau un piciorus, si nu-l punea deloc jos, dar ciugulea de zor de pe jos, si mi s-a facut asa mila de el, m-am gandit oare ce vina are porumbelul asta sa sufere? noi oamenii adulti pentru pacatele noastre suferim dar el de ce?
    e important sa scapam de frustrari dar e tare greu

  8. Nice 11/12/2010 la 9:28 Reply

    Asta e din categoria „fiecare e stapanul propriului destin” sau „norocul si-l face omul cu mana lui”. Da, toata lumea considera ma nou(atat in blogosfera cat si in offline) ca viata e dreapta si ca fiecare primeste exact ceea ce merita. Oare tanara mea colega, o fata deosebita, care a fost omorata pe trecerea de pietoni de catre o motocicleta, a primit ceea ce a meritat? Oare viata a fost dreapta cu ea? Oare varul meu care a murit la 30 de ani si a lasat un urma un copil mic de 1 ani si o sotie disperata, a avut de platit pacate dintr-o viata anterioara de a avut un sfarsit atat de tragic? A meritat el asta cu adevarat? Care este vina copiilor care mor de foame in Somalia? Si cu ei a fost viata dreapta? Ma uit in jurul meu cum oamenii rai duc o viata linsitita si frumoasa, comit atrocitati, fura, jefuiesc, mint, inseala, dar nu patesc absolut nimic, iar oamenii buni sunt aspru pedepsiti. Si cu toate astea viata e dreapta… Si cu toate astea primim ceea ce meritam.

  9. Lilly 11/12/2010 la 17:28 Reply

    din pacate sunt situatii la care nu reusim sa gasim o explicatie logica, e dincolo de mintea noastra
    nu stiu daca viata e dreapta cu noi, stiu ca uneori ne da niste palme din care ar trebui sa invatam ceva si mai stiu ca ceea ce nu ne omoara ne face mai puternici
    eu sunt de acord cu ideea de a merita mai mult dar trebuie sa lupti pentru asta, sa dovedesti ca asa e, nu am refer la situatii limita carora nici eu nu le gasesc o explicatie logica si care ma depasesc

  10. Nice 11/12/2010 la 17:45 Reply

    Uite, eu nu cer nimic pentru mine, putin ma intereseaza ce patesc, cat castig, daca sunt sau nu iubita, in schimb cer ca viata sa fie dreapta. Si nu e! Nu, nu ma intereseaza ca un criminal, un hot, un nemernic o sa plateasca in alta viata pentru faptele lui, vreau sa plateasca aici si acum. Si asta nu se intampla. Poate te intrebi de unde atata inversunare, si-ti raspund, pentru ca cel mai mult pe lumea asta detest nedreptatea. Iar daca tu afirmi raspicat(si nu numai tu) ca fiecare primeste ceea ce merita, inseamna ca exista numai dreptate pe lumea asta. Sa fim seriosi…

  11. Lilly 11/12/2010 la 17:56 Reply

    se pare ca am fost total neinteleasa cu acest post….nu eu fac dreptatea in lumea asta, sunt multe lucruri pe care eu si noi oamenii le consideram nedrepte dar cine a facut sa fie asa lucrurile poate vede altfel toata situatia
    din pacate noi suntem prea mici sa putem schimba ceva
    tot ce am vrut sa spun prin acest post a fost faptul ca suntem mereu nemultumiti si ca ne amagaim gandind ca meritam mai mult fara sa facem nimic si ca poate daca ne-am multumi cu mai putin am primi mai mult

Lasă un răspuns

