Oamenii sunt facuti pentru iubire!

Oamenii sunt facuti pentru iubire!

Nu cred ca exista om care sa nu iubeasca. Iubim parintii, rudele, prietenii, animalele, florile, campurile, dealurile, marea, muntele, cunoasterea, muzica, dansul, viata, mereu este ceva de iubit.

In timp ajungem la varsta la care simtim nevoia de o altfel de iubire, vrem sa iubim un el sau o ea. Vrem ca aceasta iubire sa fie cea mai frumoasa dintre toate iubiriile de pe lumea asta. Sentimentele noastre capata o alta forma, sunt mai intense, ne urca pe culmi nevazute, ne fac sa vibram, sa ne dorim ca ceea ce sa simtim sa nu se termine niciodata. Vrem ca toata viata sa iubim si sa fim iubiti.

Din punctul meu de vedere iubirea pentru un El sau o Ea este de doua feluri: iubirea pasionala si iubirea matura.

Iubirea pasionala apare de nicaieri, intr-o clipa simtim ca suntem cei mai frumosi, cei mai minunati, intr-o clipa atingem culmi inalte si ne dorim ca toata viata sa fie asa de frumoasa.

E iubirea aceea care iti da fluturi in stomac, care te face sa vibrezi, e chimia care se leaga intre doua persoane. Te trezesti intr-o clipa indragostit lulea, nu mai vezi altceva, nu-ti doresti nimic mai mult, totul ti se pare perfect.

Noaptea te trezesti cu EL in gand, dimineata ai zambetul pe buze, chiar de afara-i frig si ger si soarele sta ascuns intre nori in sufletul tau e cald si bine, e mereu soare, e a si cum ai fi pe cea mai frumoasa plaja din lume.

Nimeni si nimic nu-ti poate schima starea asta. E iubirea care orbeste, care te lasa sa vezi doar partea frumoasa a lucrurilor. Nu pui la indoiala nimic din ceea ce simti, nu vezi defecte, nu vezi nimic urat, e iubirea perfecta.

E iubirea care se-ntampla o singura data in viata si apoi toata viata o cauti dar nu mai gasesti acele senzatii. Facand o paralela, destul de grava as zice, se aseamana cu prima doza de heroina. Mereu cei care se drogheaza incearca sa mai simta acea senzatie care le-a dat dependenta dar nu o mai gasesc niciodata.

Si dragostea da dependenta, odata ce ti-a intrat in suflet si-n vene mereu ti-o doresti. Daca o pierzi tot ce-ti doresti e sa fii indragostit, sa mai iubesti odata si inca odata, sa te imbeti cu parfumul ei.

Din pacate dragostea asta pasionala intr-o zi se rupe si suferim. Plangem, jelim, nu vrem sa acceptam ca am pierdut totul. Foarte rar se intampla ca aceasta dragoste sa se transforme intr-o dragoste matura si sa dureze tot restul vietii.

Iubirea matura e diferita, e iubirea care se obtine in timp, intai ne castiga increderea, ne face sa fim constienti de calitatile si defectele celuilalt, ne face sa ne acceptam asa cum suntem. E iubirea care se cladeste zi de zi, in fiecare zi adaugi inca o caramida si asa in timp ajungi pe culmi inalte.

E iubirea care iti ofera stabilitate, confort, sentimentul de bine. E iubirea care are grija de tine, care simte atunci cand nu zambesti, care te face sa zambesti dupa o zi grea.

E iubirea care cere timp, dar in acelasi timp e iubirea durabila. E iubirea care are finalitatea dorita.

Te invata sa apreciezi lucrurile simple, te invata sa ai incredere in tine, te invata sa lupti, te sustine cand ti-e greu, te inconjoara mereu. Te iubeste pentru ceea ce esti, pentru sufletul care-l ai nu pentru ceea ce ai putea fii.

E iubirea care se sedimenteaza, care formeaza o familie, care face copii frumosi, care razbate peste tot.

Cred ca o astfel de iubire o pierzi mai greu, pentru ca in timp dezvolta incredere, comunicare, intelegere, sentimentul de bine.

Dragostea trebuie intretinuta mereu, trebuie sa ai grija de ea altfel o pierzi, altfel scade din intensitate, si riscam sa ne trezim singuri.

E doar perspectiva mea asupra iubirii. In fond IUBIREA se simte, se traieste, e altfel pentru fiecare dintre noi. Important e sa o cautam si  sa luptam pentru ea

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

14 gânduri despre „Oamenii sunt facuti pentru iubire!

  1. DianaEmma 12/02/2011 la 22:26 Reply

    Nu e mai bine o iubire pasională care devine matură?
    Sau una care le împleteşte pe amândouă foarte bine?
    🙂

  2. Lilly 12/02/2011 la 22:31 Reply

    eu zic ca-i ideal, cunosc cazuri dar putine ce-i drept
    in schimb cunosc multe cazuri in care a fost o iubire asa nebuna dar din pacate la un moment dat s-a rupt, si a fost cu suferintam, lacrimi, depresie

    • DianaEmma 12/02/2011 la 22:57 Reply

      Asta pentru că oamenii nu au ştiut să canalizeze bine pasiunea, nu au ştiut să adauge altceva…

      E unul din acele lucruri care de fapt nu e greu, dar adeseori uităm, ne lăsăm purtaţi de val sau de idealisme gen „iubirea le face pe toate, noi nu trebuie să facem nimic” (care mai ales la iubirea numită de tine pasională e cam grav), mereu găsim scuze, motive, alte idei care ne fură.

      Aşa sunt oamenii, uşor de distras, mai ales când e vorba de iubire.

      Era o dată discuţia aceea cu iubire cu mintea sau cu sufletul, raţională sau iraţională.

      Iubirea aia iraţională, e cea pasională.
      Dacă nu pui puţină minte, ouţină raţiune, nu ştii să canalizezi pasiunea spre ceva frumos. În loc să ardă productiv, aducând celor doi frumuseţile iubirii mature, sedimentate şi întărite în timp, face ca pasiunea să se consume degeaba, până se termină de o parte sa de alta, se nasc resentimente, dureri… şi ajungem la suferinţă, lacrimi, depresie…

  3. Lilly 12/02/2011 la 23:04 Reply

    am zis si eu ca e oarba, ca apare din senin si tot asa dispare
    bine ce am expus eu e un pct de vedere, se poate discuta foarte mult, ceea ce am vrut mai mult sa subliniez e faptul ca iubirea e diferita la 20 fata de 25 sau 30 ani
    pt ca in timp ne maturizam si noi, invatam din greseli, devenim mai rationali
    si iubirea matura e pasionala dar e diferita, eu asta am observat

    • otilia 18/10/2011 la 12:52 Reply

      Am o teorie despre iubirea care se formeaza inca din copilarie, fie ea chiar si o copilarie tarzie …dar n-o sa-mi expun parerea, momentan. 🙂
      Militez pentru o iubire matura asa cum o infatisezi tu, dar nu insa si lipsita de pasiune. ca altfel nu-i vad rostul.
      Bunica`mea imi spune ca o sa iubesc vesnic ca o adolescenta. Daca e de bine sau nu, nu stiu. Dar nici sa ma schimb nu intentionez.:D Nu, nu, nu!
      Frumos articol, Lilly.

      • Lilly 18/10/2011 la 17:42

        am zis si eu in finalul articolului ca fiecare simte, traieste iubirea in felul lui propriu si personal dar la fel cum am scris in articolul de astazi in timp evoluam si trecem de la sclipici la lucruri serioase si nici nu stim cand ne-am schimbat
        sincer mi-as dori sa-ti aflu parerea peste 10 ani, sa faci atunci o analiza si sa-mi spui ce perceptie ai asupra iubirii
        si iubirea matura are pasiune, nu ma indoiesc absolut deloc, e un ingredient absolut necesar dar e altfel, se simte si se traieste altfel
        multumesc pentru aprecieri, si ca m-ai facut si pe mine sa recitesc postul, uitasem complet de el 🙂

  4. Pato Basil 12/02/2011 la 23:09 Reply

    ce e ura? lipsa iubirii din sufletele noastre…ar zice einstein (tocmai am vazut ceva de genul pe net)

    • Lilly 13/02/2011 la 13:16 Reply

      se spune ca e doar un pas intre dragoste si ura, dragostea intr-o secunda se poate transforma in ura
      tind sa cred ca depinde de noi aceasta transformare, eu n-am putut niciodata sa transform dragostea in ura oricat demult am suferit, dar nici nu mi-am dorit niciodata sa fac acest lucru

      • Pato Basil 13/02/2011 la 14:30

        probabil nici eu n-am simtit, ura!

      • Lilly 13/02/2011 la 14:35

        nici sa nu o simti vreodata 🙂

  5. Nice 13/02/2011 la 11:32 Reply

    Mare drepate ai, fiecare intelege dragostea altfel, are asteptari diferite de la partener. Cum o inteleg eu? La fel ca si Khalil Gibran:
    „It is wrong to think that love comes from long companionship and persevering courtship. Love is the offspring of spiritual affinity and unless that affinity is created in a moment, it will not be created for years or even generations.”

  6. Lilly 13/02/2011 la 13:19 Reply

    suntem diferiti e normal sa avem propriile pareri si asteptari de la partener
    love is spiritual affinity 🙂 imi place definitia asta 🙂

  7. Lilly 13/02/2011 la 14:15 Reply

    cateva definitii ale dragostei

  8. otilia 18/10/2011 la 12:56 Reply

    dragostea este o stare de spirit.

Lasă un răspuns

