Cealalta fata a singuratatii!

Am scris despre avantajele singuratatii iar acum asa cum am promis o sa scriu si despre dezavantajele acesteia.

Orice moneda are doua fete, e optiunea si norocul fiecaruia atunci cand arunca moneda, poate fi cap sau pajura.

Ati vazut vreodata copii institutionalizati? Acesti copii desi au hainute curate, mancare, un patut al lor in care dorm, mereu stau cu ochii pe cei care ii ingrijesc, mereu intind manutele sa-i ia cineva in brate, mereu se ascund la pieptul celor care le zambesc, mereu se uita cu ochi mari la tine. Isi deschid sufletul la primul zambet, se ataseaza de toti cei care le zambesc si vorbesc cu ei, se agata de tine cu orice pret.

De ce toate astea? Daca ai un patut la tau, esti curat, stai la caldura, ai mancare, jucarii de ce sufletul tau e trist?

Dezavantajul cel mai mare al singuratatii e lipsa de afectiune. Poti sa ai o casa a ta, un job, caldura, mancare, chiar si prieteni, atunci cand intri in casa si inchizi usa esti doar tu cu tine. E o liniste care te asurzeste, e un gol imens care-l simti.

* nu ai cu cine sa vorbesti

* nu are cine sa te intrebe atunci cand esti blonav „ti rau?”

* nu are cine sa-ti faca un ceai si sa-ti dea pastilele atunci cand esti racit

* nu-ti zambeste nimeni dimineata

* nu te saruta nimeni inainte de culcare

* nu-ti vegheaza nimeni somnul

* nu te intreaba nimeni „cum ti-a fost astazi?

*  nu e nimeni ingrijorat daca ai papat ceva sau nu

* nu-ti cara nimeni cumparaturile de la hypermarket

* nu se bucura nimeni ca ai facut un tort

* nu-ti spune nimeni dimineata ” waw ce frumoasa esti astazi”

* nu-ti face nimeni surprize frumoase

* nu-ti deschide nimeni seara usa degeaba suni la sonerie

* nu se bucura nimeni de realizarile tale

* nu te tine nimeni in brate atunci cand simti ca ai un bolovan imens care-ti apasa inima

* nu ai in bratele cui sa te cuibaresti atunci cand ti-e frig noaptea

* nu-ti sterge nimeni lacrimile

* nu-ti spune nimeni „o sa fie bine!”

* nu-i pasa nimanui cand vi, cand pleci, pe ce strazi ratacesti

* nu te coboara nimeni cu picioarele pe pamant atunci cand plutesti

* nu te incurajeaza nimeni

* nu-ti spune nimeni mi-e dor

……lista poate continua…

Evident ca atunci cand suntem inconjurati de familie, de prieteni, unele dezavantaje se atenueaza dar crede-ti-ma golul imens din suflet il ai mereu.


Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , , , ,

33 de gânduri despre „Cealalta fata a singuratatii!

  1. DianaEmma 13/03/2011 la 19:47 Reply

    Chiar mă întrebam când o să urmeze continuarea anunțată. 😀

  2. Lilly 13/03/2011 la 19:51 Reply

    a durat putin pentru ca am fost prinsa cu multe chestii si azi am ales varainta asta, pt ca aveam mai multe variante in minte 🙂

  3. artificiality 13/03/2011 la 20:28 Reply

    Nu aş pune completări, că le-ai cam surprins pe cele mai importante.

    Însă uneori, chiar şi cu toate lipsurile respective, singurătatea e mai bună decât a avea pe cap pe cineva doar pentru că suplimentează nişte nevoi.

    Ador compania unui om când ador omul, nu pentru că simt nevoia de companie. Pentru aia am amicii, la o adică…

    Şi din lista de mai sus, un prieten poate acoperi 90% din ele… exceptând planurile de viitor, afecţiunea sexuală şi în cele din urmă… dorinţa de familie.

  4. Lilly 13/03/2011 la 20:34 Reply

    eu am scris si avantajele singuratatii 🙂
    nu stiu daca ai spune acelasi lucru atunci cand ai sta 10 ani singur :), la un moment dat fiecare prieten are viata lui 🙂
    si apropo „afectiunea sexuala” ,desi nu cred ca exista asa ceva, exista doar dorinta sau nevoie sexuala e cel mai simplu de rezolvat, in schimb o anumita stabilitate emotionala nu o poti rezolva asa usor

  5. artificiality 13/03/2011 la 21:15 Reply

    După 10 ani de singurătate, fie eşti obişnuit şi definit de asta, fie eşti foarte dispus ca om să renunţi la singurătate ca fiind prea greu.

    Da, sigur că fiecare prieten are viaţa lui, spuneam doar că unele nevoi pot fi îndeplinite de cam oricine..

    Afecţiunea sexuală pentru mine nu implică doar actul, ca nevoie omenească, ci şi pre şi post-ludiul, şi anume nevoia de a fi dorit de cineva, apreciat fizic, satisfăcut şi creat (cel puţin temporar) sentimentul de completare. Asta poate exista fără sentimente.

    Stabilitatea emoţională e doar într-un cuplu unde există sentimente şi cuprinde atât afecţiunea sexuală cât şi celelalte tipuri de afecţiuni deopotrivă…

  6. Lilly 13/03/2011 la 21:24 Reply

    eu cred ca dupa 10 ani de singuratate poti sa-ti schimbi punctul de vedere
    faptul ca am dat exemplul cu copiii iunstitutionalizati am lasat sa se vada faptul ca o persoana care duce lipsa afectiunii e usor influientabil, ca lipsa de afectiune te face de foarte multe ori sa cazi in capcane, sa fi o prada usoara
    sincer sexul se vinde pe toate gardurile si sunt sigura ca si tu si oricare dintre noi daca ruleaza agenda
    telefonului gaseste pe cineva disponibil pt asa ceva, cu preludiu, postludiu, ce vrei tu
    problema e ca noi femeile de cele mai multe ori punem suflet, nu putem trai doar clipa, mereu ne dorim mai mult, mereu cautam ceva ce sa ne implineasca, pentru noi nu prea exista dragoste fara sentimente
    la o persoana singura sigur nu-i lipseste sexul in schimb ii lipseste foarte mult stabiitatea emotionala

    • artificiality 13/03/2011 la 22:12 Reply

      Într-o vreme, da, agenda era bună, acum însă schimb apele, ca să zic aşa.

      Pentru cei care n-au cunoscut decât singurătatea, probabil nici nu e aşa mare lipsa.

      Poţi fi stabil emoţional şi fără să fii implicat într-o relaţie cât timp înţelegi că a fi alături de cineva înseamnă a avea cu cine împărtăşi ceea ce eşti, nu a suplimenta ceea ce-ţi lipseşte. De altfel, de aia se greşeşte atât de des motivaţia din spatele unei relaţii în ziua de azi…

      • Lilly 13/03/2011 la 22:23

        te obisnuiesti cu orice, poti trai si singur, dar asta nu inseamna ca te simti si implinit, in fod depinde de dorinta fiecaruia, depinde ce alegi sau cum te lasi ales
        si persoanele singure au un echilibru emotional,si incearca sa-si inlocuiasca anumite nevoi, cauta solutii care sa le suplineasca necesitatile
        sa fi alaturi de cineva inseamna sa te completezi nu sa te suplimentezi, deasta exista „the one”
        pana acolo insa e drum lung, si cazi in capcane, iti imaginezi de multe ori altceva, nu acceti ceea ce este
        sunt multe de spus….

  7. Lusio 13/03/2011 la 22:01 Reply

    * nu ai cu cine sa vorbesti

    Tu deja cam vorbesti de oameni total izolati 😆

  8. Lilly 13/03/2011 la 22:04 Reply

    izolare temporarara, se poate? 🙂

    • Lusio 14/03/2011 la 19:16 Reply

      Temporara e suportabila as zice eu.

      Si totusi.. eu am ceva:
      ” Şi aş innebuni, pe bune, daca vocea interioara nu mi-ar mai spune glume..” :mrgreen:

      Deci nu suferi prea mult de aia cu vorbit. Ca-ti spune vocea interioara glume =))

      • Lilly 14/03/2011 la 19:26

        e bine sa fii tu cu tine, cu gandurile, cu glumele tale, dar la un moment dat te saturi, simti nevoia de o schimbare 🙂

      • Lusio 14/03/2011 la 21:11

        Pai vezi, totusi temporarul e suportabil 😀

        PS: Imi place ca raspunzi oamenilor cat poti de mult, gen, nu ne neglijezi 😆

      • Lilly 14/03/2011 la 21:14

        stii tu ca noi femeile suntem mai guralive, vorbim mult, si cand nu avem cu cine suferim :)))
        raspund seara, desi mi-ar placea de multe ori sa pot raspunde exact cand se comenteaza, sa fie ideile legate, dar momentan acest lucru e imposibil 🙂
        merci oricum de apreciere 🙂

      • Lusio 14/03/2011 la 21:18

        Eu am intalnit si fete cu care am ajuns eu sa turui mai mult decat ele =))

        (Si asta mi-a cam displacut)

      • Lilly 14/03/2011 la 21:46

        ai eclipsat fetele…..hmmmmm
        si de ce nu ti-a placut? trebuia sa gasesti tu subiecte de discutie? e mai simplu sa asculti si sa aprobi decat sa faci conversatie 😉

      • Lusio 15/03/2011 la 10:42

        „si de ce nu ti-a placut? trebuia sa gasesti tu subiecte de discutie?” – da.. si asta cam des! Si e greu uneori sa sustii DOAR TU vorbitul.

        „e mai simplu sa asculti si sa aprobi decat sa faci conversatie” – mda.. asa se pare!

  9. Pato Basil 13/03/2011 la 22:04 Reply

    Doamne fereste de singuratate omul e o fiinta sociala deci trebuie sa aiba pe cineva aproape altfel sanatatea lui din orice punct de vedere se degradeaza vizibil

  10. Lilly 13/03/2011 la 22:07 Reply

    da, foarte adevarat ce spui tu
    singuratatea e o boala

    • Nice 13/03/2011 la 22:37 Reply

      Cum sa se degradeze vizibil, pai si pustnicii aia din munti, codrii sau pe unde or trai, cum rezista pana la varste inaintate? Fara reparatii capitale. :))
      Hai mai, ca nu-i dracu atat de negru, pana la urma toti ne gasim pe cineva… 🙂

      • artificiality 13/03/2011 la 22:56

        Desigur, dar e cel mai bun ‘cineva’ din tot ceea ce poţi găsi?

        Aia e buba principală 😀

      • Lilly 14/03/2011 la 19:16

        imi place optimismul tau, asa trebuie sa gandim si noi 🙂 pozitiv
        primele raze de soare isi spun cuvantul 🙂

      • Lilly 14/03/2011 la 19:18

        Artificiality – noi mereu ne dorim ce e mai bun pentru noi, ce sa zic….tine si de noroc, soarta, destin, planete aranjate….

    • Tudor 14/03/2011 la 14:00 Reply

      Deloc 🙂

      E un refugiu, e o casa de vacanta din care poti iesi cat ai pocni din degete daca vrei.

      Alegi sa fi singur, nu te ingradeste nimeni (cu unele mici exceptii, respectiv exemplul de mai sus cu copiii institutionalizati).

      Singuratatea e frumaoasa, daca nu abuzezi de ea.

      • Lilly 14/03/2011 la 19:22

        Bine ai venit Tudor!
        Singuratatea = casa de vacanta? interesanta definitie 🙂
        Deobicei lumea prefera vacantele, nu vor sa se intoarca din vacanta, dar cred ca in cazul singuratatii e altceva
        E adevarat ca puterea sta in noi, ca noi suntem cei ce alegem sau ne lasam alesi, dar uneori trebuie sa dai mult din aripi pana reusesti sa te desprinzi din capcanele singuratatii 🙂

  11. artificiality 13/03/2011 la 22:33 Reply

    Bun, pentru că noi am mai vorbit, pot să iau o postură mai personală… n-am mai iubit de peste 3 ani. Sincer, mi-e total străin sentimentul acela. Am fost îndrăgostit de câteva ori, dar atât. Cras spus, de 3 ani sunt singur pentru că nu am mai trecut de punctul acela în care cineva să însemne mai mult pentru mine decât ceva trecător. Poate sunt foarte exigent, poate n-a fost niciuna persoana compatibilă până la capăt, cine ştie… era să fiu şi însurat, la o adică 😀

    Eu nu prea m-am împăcat cu ideea de ‘the one’, ca fiind unul singur. E 1 singur poate la un momente dat… dar altfel… putem iubi de mai multe ori. Sigur că persoana de alături trebuie să ne completeze în spiritul relaţiei întregi, dar m-am referit la faptul că nu e sănătos să alegem să fim cu cineva pentru că avem nevoie de cineva care să ne omoare singurătatea, ci avem nevoie de cineva cu care să împărţim ceea ce suntem. Ca oameni, nu contează că suntem femei sau bărbaţi. Ca şi cuplu, avem nevoie de cealtă parte a monedei.Dar nu asta trebuie să ne definească primordial… e o nuanţă destul de greu de acceptat, şi de acolo nasc multe probleme şi relaţii toxice din care nu se poate ieşi, pentru că frica de a nu fi singur e mai mare uneori decât nevoia de calitate spirituală şi emoţională…

    • Lilly 14/03/2011 la 19:34 Reply

      Eu zic ca o sa vina si dragostea, lucrurile bune se obtin greu 🙂
      „the one”- te indragostesti de mai multe ori in viata foarte adevarat, dar eu numesc „the one” exact ceea ce astepti, ceea ce-ti doresti, acea persoana pentru care te-ai arunca si in apa, careia nu-i gasesti defecte, persoana pentru care te trezesti dimineata, si cu care adormi seara in gand, persoana pe care atunci cand o vezi iti spui ce norocos sunt ca te am 🙂 restul……sunt doar lectii pe care le inveti, teste peste care trebuie sa treci,” se intampla doar o singura data-n viata….si cauti toata viata apoi, dar nu mai gasesti niciodata”
      persoanele singure sunt mai predispuse sa se arunce in tot felul de relatii dubioase doar ca sa scape de sentimentul de singuratate, dar sa stii ca sunt si persoane care pot convietui foarte bine cu singuratatea, care se adapteaza usor la aceasta forma de viata
      nu cred ca-i sanatos acest lucru, dar sunt convinsa ca poti trai o viata intreaga si asa, depinde foarte mult de tine

      • artificiality 14/03/2011 la 19:40

        Eşti mult prea idealistă pentru cinismul meu 😀

        Cât timp singurătatea e alegere, da, e bine… când e din cauza lipsei persoanei potrivite, atunci nu…

      • Lilly 14/03/2011 la 19:54

        am primit o veste putin mai buna in seara asta, si m-am umplut de optimism, cand am scris postul nu eram asa optimista, vezi cum e omul? cum este prada lucrurilor care-l inconjoara? cum vede totul in mov atunci cand situatia tinde sa se indrepte?
        eu incerc sa ma tratez de singuratate si tu tb sa incerci sa te tratezi de cinism 🙂 (mai ales ca e o perioada in care soarele-ti zambeste)

  12. Dragos FRD 14/03/2011 la 15:43 Reply

    Pare sa fie tare trist ce scrii tu acolo…..

    „nu te tine nimeni in brate atunci cand simti ca ai un bolovan imens care-ti apasa inima”

    Pai normal. Imnchipuieste-ti, la greutatea ta se adauga cea a bolovanului…..

    • Lilly 14/03/2011 la 19:37 Reply

      e partea trista a singuratatii dar imi place ca ai simtul umorului chiar daca are o nota putin ironica 😀
      am invatat si eu ceva, data viitoare dau jos bolovanul si atunci cand o sa fiu ca un fulg sigur o sa ma ia in brate 🙂

  13. artificiality 14/03/2011 la 19:48 Reply

    Eh, aiurea… dacă nu te poate lua în braţe şi cu şi fără bolovan, nu are ce căuta lângă tine…

  14. Lilly 14/03/2011 la 19:55 Reply

    deasta vreau si eu un baiat asa inalt si rotunjor sa am poata strange tare in brate 🙂

Lasă un răspuns

