Matza vecinilor!

Cred ca v-am mai povestit eu despre matza vecinilor din blocul de vizavi.

A crescut mult din toamna, nu stiu ce rasa este, dar e asa maroniu si are coada lunga si stufoasa. Nu prea am reusit sa-i fac o poza mai clara sa se vada ce frumos e. Nu stiu daca-i matoc sau matza, pare totusi a fi matoc ca deasta-i asa prapadit sau o fi stapanii lui de vina?

Apelez la cunostiintele voastre poate ma ajutati sa-l educ eu daca stapanii lui nu reusesc. Dar sa va povestesc cum sta treaba.

Eu locuiesc la etajul 1 iar vecinul care sta la parter si-a facut un balcon mare, mult mai mare si mai extins decat al meu, si deasupa fiind izolat pare a fi o terasa frumoasa. Mazta asta sta in blocul de vizavi exact la acelasi etaj ca si mine. Asta n-ar fi o problema dar a ales sa-si faca nevoile exact pe aceasta terasa, sub geamul meu de la bucatarie. Fara cutie de nisip, evident.

Iarna a fost cum a fost ca a inghetat totul dar acum vine vara si la mine in casa in loc sa miroase a flori o sa miroase a caca si pisu de matza.

In toamna am incercat sa cert matza, sa o speriu si sa nu-si mai faca nevoile acolo. Intr-o zi dormea frumos pe terasa, departe de unde se rahateste, si cum stiam ca matzele nu suporta apa, am luat o sticla de apa si am aruncat pe ea. S-a speriat si a fugit, dar a alunecat de pe bara care face legatura inte blocul unde sta ea si blocul meu si  cazut de la etajul 1. A picat exact in picioare si  a fugit inapoi in casa. M-am speriat atunci ca nu vroiam sa moara sau sa se piarda dar in 5 minute am vazut-o iarasi in balconul stapanilor ei.

De atunci cand ma vede se uita asa urat la mine si nu vine la nevoi cand sunt eu acasa, alege momentul oportun, e inteligenta.

Nu vreau sa-i fac rau, totusi e un animal care nu are minte, care nu stie ca pe mine ma deranjeaza faptul ca-si face nevoile sub geamul meu. Vina e a stapanilor ei care nu stiu sa o educe, sa-i asigure mancare si spatiu special unde sa-si faca nevoile. Ei sunt fericiti ca nu trebuie sa stanga dupa matza, nu lor le miroase caca si pisu. N-am fost niciodata la usa lor, par ciudati dupa cum i-am vazut eu asa din balcon si cum eu sunt destul de toleranta incerc sa gasesc singura solutii, insa nu stiu daca o sa reusesc.

Mie nu mi se pare corect sa adun eu mizeriile matzei, desi trebuie sa curat locul ala pentru binele meu.

Poate printre cititori sunt si persoane care cresc matze in casa si care imi pot da sfaturi cum sa scap de matza asta.

Mie imi plac animalele si am crescut printre ele dar nu-mi place sa le cresc intr-un apartament, sa-mi lase par peste tot, sa miroase caca si pisu prin baie. Si oricum iubesc mai mult cainii decat pisicile.

Acasa- acasa avem un caine- Rex si doua pisici, una mare- asa blana frumoasa are si un pisoi micutz – Bella l-a botezat nepotica mea, care a crescut mult in ultimele 3 luni pentru ca a fost tare mic si pricajit dar a recuperat ca-i de soi maidanez. Nu au voie in casa, mamei nu-i place sa-i faca urme de labute si sa-i umple covoarele de par dar au destule locuri in care pot sta. Cel mic se urca  in geamul de la poiata si sta acolo ore intregi si priveste, i-a sters mama geamul ca sa vada. Acum ca s-a incalzit sta pe prag la soare si mereu cere de mancare, e tare dragut.

Voi cum v-ati educat animalutele? Ma puteti ajuta si pe mine?


Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , , , , ,

10 gânduri despre „Matza vecinilor!

  1. Pato Basil 16/03/2011 la 20:13 Reply

    eu nu tin animale la bloc, eventual cand o sa am o casa un catel dar in curte nu in casa!

  2. Lilly 16/03/2011 la 20:16 Reply

    nici eu nu tin la bloc 🙂
    acum port o lupta cu aceasta matza :)))

  3. DianaEmma 16/03/2011 la 20:44 Reply

    Dacă tu crezi că o pisică poate fi educată, te înșeli amarnic. Poate ea să îi educe pe stăpâni. 😆
    Nu îi confunda cu câinii, că numai ăia sunt suficient de proști să se lase educați. 😀

    Pisica, chiar dacă are locul cel mai bun de pe lume, tot unde vrea mușchiul ei se pișă.
    S-ar putea chiar să tapetezi toată casa cu cutii de nisip, și ea tot în locul ăla mic dintre ele să își afcă nevoile.

    Tot ce poți să faci e să stropești locul ăla cu zeamă de lămâie sau oțet, că nu revine. Dar se mută în altă parte; unde vrea mușchiul ei.

  4. Lilly 16/03/2011 la 21:00 Reply

    m-am gandit eu ca e o lupta grea 🙂
    merci de pont, o sa stropesc cu otet toata terasa :)))
    oare clorul nu-i mai eficent?

    • DianaEmma 17/03/2011 la 0:03 Reply

      Nu știu de clor.
      Eu știu că atunci când aveam motan, dădeam anumite zone din casă cu oțet sau zeamă de lămâie. Pentru că deși făcea la nisip, tot avea tendința să stropească. Iar faza era că avea el anumite locuri… așa vroia el. 😀
      Deși cred că sunt și la farmaciile veterinare substanțe speciale, care rezistă mai mult.

      • Lilly 17/03/2011 la 21:56

        o sa incerc si la farmacia veterinara 🙂
        daca nu reusesc sa-l dezvat il prind si-l vand, fac si eu un ban cinstit :))

  5. Nice 16/03/2011 la 21:05 Reply

    Si eu prefer cainii. 🙂 Dar nu s-a pus niciodata problema sa tinem animalute in apartament, asa ca nu te pot ajuta. 😦 Insa, Dragos are o pisicuta si cu siguranta te va sfatui in acest sens. 🙂

  6. Lilly 16/03/2011 la 21:07 Reply

    caini sunt mai usor de educat 🙂 pisicile sunt mai rebele
    astept sa-si faca si Dragos aparitia si sa-mi dea un pont

  7. Raluca 20/03/2011 la 3:39 Reply

    Lili, sunt socata!! Iti poti tu imagina cat de speriat a fost bietul motanel cand ai aruncat apa si a cazut de pe balcon!! 😦

  8. Lilly 20/03/2011 la 9:31 Reply

    Raluca draga mea si eu am avut procese de constiinta cand am vazut-o ca pica de pe bara :)) dar dupa nici 5 minunte imi ranjea din balcon
    matzele nu-s ca si cainii, is mult mai smechere 🙂 si daca s-ar fi speriat si-ar fi mutat wc-ul in alta parte

Lasă un răspuns

