Jurnal din copilarie!2

Prima tigara aprinsa!

Vara. Vacanta. Verisorii alaturi de mine. Vine si un unchi in vizita. Fuma. Tigari cu filtru. Snagov.

Vara-mea si eu il tot studiam cum tragea cu pofta din tigari si ne imaginam noi, ce noroc pe adulti ca pot face orice, cine stie cat de bune-s tigarile si noua nu ne da nimeni sa incercam. Intr-un moment de neatentie furam o tigara din pachet, o ascundem bine in buzunar cu gandul la un moment prielnic sa o si aprindem.

Cum adultii erau ocupati cu munca prin gradina, ne-am ascuns noi doua si tigara in baie, sa nu vada nimeni fumul.

Aprind eu tigara, ii explic verisoarei ca trebuie sa traga cu forta fumul in piept si ii intind tigara. Vara-mea, fata cuminte ma asculta. Trage asa adanc si bine din tigara de ramane fara aer.

Arunca tigara jos din mana, eu sar pe ea sa nu ia foc presul din baie si cand ma uit la ea, asta era sufocata. Rosie la fata, ochii bulbucati, tusea, plamanii ii suierau incercand sa se umple din nou cu aer. Speriata iau un pahar si-i dau sa bea apa, o lovesc dupa cap sa tuseasca.  Strigam la ea ” sa nu mori, bea apa, tuseste, scuipa”.

Ea era ca un pui care abia mai dadea din aripi, dar eu curajoasa n-am lasat-o, am resuscitat-o cu apa si cu lovituri la spate. Dupa vreo 10 minute si-a revenit.

Acum era randul meu sa incerc, ca trebuia si eu sa sufar daca ea a suferit, nu puteam scapa asa usor.

Am aprins tigara, ea striga la mine sa trag exact in piept cum  a facut ea, dar si pentru ca eram mai smechera si mai speriata decat ea (putea sa moara dintr-un fum de tigara)  n-am tras in piept, am tras usor in gura, si am aruncat tigara in soba sa nu mai poata sa ma oblige sa trag in piept.

S-a suparat evident pe mine pentru ca n-am jucat cinstit dar dupa cateva ore am concluzionat noi ca tigarile-s rele, nu-s bune pentru copii, nu-s nici macar dulci si fumul e inecacios si miroase urat.

Voi cand ati fumat prima data? Ce inseamna tigarile pentru voi?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

38 de gânduri despre „Jurnal din copilarie!2

  1. DianaEmma 16/05/2011 la 20:04 Reply

    N-am avut încă așa ceva. 😆

  2. Lilly 16/05/2011 la 20:05 Reply

    ce copil cuminte, n-ai fost curioasa atunci cand erai mititica sa vezi cum e fumul?

    • DianaEmma 16/05/2011 la 20:12 Reply

      Nu am fost. Mereu am simțit o repulsie față de țigări.

      Eu ca eu, dar fratele meu fura pachetele de țigări la lume și le ascundea sau le dădea foc, ca să nu mai fumeze. 😆

  3. Lilly 16/05/2011 la 20:23 Reply

    n-am mentionat faptul ca aveam vreo 7-8 ani, sau chiar mai putin si curiozitatea spre necunoscut era de nestavilit
    in familia noastra nimeni nu fuma si atunci ni s-a parut extraordinar de interesant sa experimentam….tigari cu filtru… cred ca asta ne-a atras atentia si pofta cu care fuma unchiul :)))) noi ne-am imaginat ceva deosebit de bun si totusi interzis 🙂
    acum nici eu nu suport fumul de tigara si n-am mai incercat niciodata sa pun o tigara in gura chiar daca ocazii au fost destule, nimic nu m-a convins
    a fost buna la ceva experienta asta 😀

    • DianaEmma 16/05/2011 la 20:40 Reply

      Uite vezi, asta e ciudat.
      Noi când aveam 7-8 ani la noi se fuma în casă (bine, în balcon, era regulă impusă de ei, chiar dacă tot ei înghețau iarna). Și niciodată nu ne-a tentat, nu ni s-a părut extraordinar, etc. 😀

  4. Lilly 16/05/2011 la 20:47 Reply

    mereu iti doresti ceea ce nu ai 🙂
    ceea ce e interzis e foarte tentant 😉

  5. Nice 17/05/2011 la 0:20 Reply

    Prima(si ultima) mea experienta cu tigarile a fost la un chef in camin. Am zis sa incerc si eu, dar a fost mai mult in joaca, pentru ca nu am tras fumul in piept. Nu mi-a placut senzatia si am renuntat rapid la tigare… De atunci nu m-am mai atins de ele, tigarile nu exista pentru mine. Nu ma tenteaza catusi de putin, in plus ma dor rau ochii de la fumul din baruri si cluburi.

    • Lilly 17/05/2011 la 20:22 Reply

      nici mie nu-mi plac, weeee
      la varsta cand le-am incercat aveam impresia ca sunt deosebit de bune :)))
      ce ma bucur ca nu fumati si nici nu va place fumul 🙂

  6. Castiel 17/05/2011 la 12:07 Reply

    si eu am incercat tot pe la 7 ani…. :))) . Am incercat de mai multe ori dar nu a fost mare smecherie, asa ca nu fumez…

    • Lilly 17/05/2011 la 20:23 Reply

      ai crezut ca o sa descoperi ceva extraordinar dar n-a fost asa….la fel si eu….dezamagire totala 🙂

  7. artificiality 17/05/2011 la 12:54 Reply

    N-am fumat şi sper să nu fumez niciodată. Sunt scârbit de ţigări şi cu greu fac faţă la ieşirile în localuri unde este fum. Cu foarte mare greu.

  8. Lilly 17/05/2011 la 20:26 Reply

    si mie imi displace fumul de tigari si mirosul, deasta evit cluburile si locurile imbacsite de fum si miros de tigara
    mi-ar placea sa fie interzis fumatul in locurile publice, asa sigur as merge si eu in club 🙂

  9. Lusio 17/05/2011 la 20:40 Reply

    Ce jurnal ai mai Lilly.. cu fumat :))

  10. Lilly 17/05/2011 la 20:43 Reply

    sunt amintiri din copilarie 🙂 n-am fost chiar asa cuminte, am facut si nazbatii destule 🙂 am povesti multe pe aici

    • Lusio 17/05/2011 la 20:46 Reply

      Amintiri din Copilarie – de Lilly Creanga :mrgreeen:

  11. Lilly 17/05/2011 la 21:09 Reply

    Amintiri din Copilarie by Lilly 🙂 sa sune asa mai modern
    nu mi-ai spus daca ai fumat vreodata? cum a fost prima experienta?

    • Lusio 17/05/2011 la 21:33 Reply

      Nu cine stie ce…placuta..

      Am tras o mica perioada.. dar nu ma simteam prea bine si gandindu-ma si la banii pe care-i tot aruncam am decis sa renunt. Bine ca am facut-o la timp 🙂

  12. Lilly 17/05/2011 la 21:35 Reply

    „Nu cine stie ce…placuta..” – nici macar memorabila?
    ma bucur ca si tu esti nefumator, putem face un club, ca se pare ca suntem multi 🙂

    • Lusio 17/05/2011 la 21:38 Reply

      A fost memorabila.. dar doar cam atat:))

      Si totusi, mai trag niste weed 😳

      Dar putem face club ca nu va dau fum de tutun :))

  13. Lilly 17/05/2011 la 21:42 Reply

    vrei sa ne ametesti cu fumurile tale?
    trebuie sa te lasi daca vrei in club 😀

    • Lusio 17/05/2011 la 21:42 Reply

      Pai nu fumez cu voi :)) Ma abtin

  14. Lilly 17/05/2011 la 21:45 Reply

    😀 esti smecher tu! vrei cu noi in club dar vrei si fumuri cu arome :))) no aici e ori ori!!!

    • Lusio 17/05/2011 la 22:05 Reply

      Hai mai Lilly =))

      Ca oricum weed trag RAR :))

      • Lilly 17/05/2011 la 22:11

        o sa avem noi grija sa renunti la acest viciu 😀

      • Lusio 17/05/2011 la 22:13

        Prietenii la nevoie se cunosc, asa-i ?;))

      • Lilly 17/05/2011 la 22:14

        desigur :))) cineva trebuie sa te ajute 😉

      • Lusio 17/05/2011 la 22:19

        Ma tratati cu spic de grau:)))

      • Lilly 17/05/2011 la 22:20

        cu vanilie 🙂 orice cu aroma de vanilie :))

      • Lusio 17/05/2011 la 22:22

        Hai ca suna bine 😀

      • Lilly 17/05/2011 la 22:24

        stiu 🙂 cat rasfat!

  15. Orry 17/05/2011 la 22:02 Reply

    prima mea tigara a fost in fundul gradinii la bunica! 😀 Monte Carlo! Ordinare…. dar pacatul era musai atins! he he he

    Ce vremuri ……

  16. Lilly 17/05/2011 la 22:13 Reply

    deobicei prin vacante aveam cele mai nastrusnice idei :)))
    Monte Carlo ordinare? dar Carpati si Snagov cum erau?
    ma rog mie mi se par toate ordinare :))))) si mi-ar placea sa nu fie

  17. Raluca 19/05/2011 la 20:36 Reply

    Ha ha!! Da…este adevarat! Si eu am incercat apa cu degetul 🙂 Clasa XI la ceva bal al bobocilor. Colega mea de banca, nastrusnica Mariana, m-a convins! Un alt coleg, amic bun, ne-a intins cate un Camel =)) Dupa acel experiment nu am mai avut voce 2 zile. Un viciu pe care eu nu il pot intelege. Fumul de la o tigara sau doua nu ma deranjeaza in mod deosebit si il pot tolera.
    Ar trebui sa incepi sa povestesti amintiri din facultate :)) Te pup

  18. Lilly 19/05/2011 la 21:27 Reply

    Raluca trebuia sa incerci si tu ;)curiozitatea trebuie satisfacta …..Camel – tigari fine :))))
    am mai fumat noi trabuc (la un chef)iti amintesti?
    mie nu-mi place mirosul de fum si spatiile imbacsite, mirosul acela amarui si iute 😀

    • Raluca 19/05/2011 la 23:16 Reply

      Cand am fumat trabuc? Nu imi amintesc :-??

  19. Lilly 22/05/2011 la 19:26 Reply

    la un chef 🙂

  20. Napocel 25/05/2011 la 18:29 Reply

    Noah apăi io trag din ele de numa!

  21. Lilly 25/05/2011 la 19:38 Reply

    :)))si care a fost inceputul? exista vreo poveste?

Lasă un răspuns

