Ceva dulce!

Cum dulcele e prietenul meu cel mai bun din cand in cand ma rasfat cu dulciuri homemade.

Am facut gomboti cu branza dulce care poat fi un desert sau cel putin o gustare daca nu fel principal.

Reteta e foarte simpla:

– 1 kg branza dulce de vaca

– 1 cana de zahar

– 1 cana de faina

– 1/2 cana de gris

– 4 oua

Se amesteca bine toate ingredientele pana se obtine un aluat consistent.

Se pune apa la fiert cu un praf de sare. Cand fierbe apa se fac cocoloase care se pun la fiert pana se ridica deasupra apei, apoi se scurg si se dau prin pesmet prajit cu putin ulei si zahar.

Daca vreti sa le serviti ca si desert se poate adauga si zahar vanilat ca sa fie mai aromate, iar daca vreti sa le serviti ca si fel principal atunci reduceti cantitatea de zahar.

Eu am facut din jumatate de cantitate si au iesit multi gomboti. Se pot face si cu prune.

Tag-uri:, , , , , , ,

25 de gânduri despre „Ceva dulce!

  1. Roșcata 15/12/2011 la 12:54 Reply

    Arata bine ;).
    Eu abia astept sa facem cozonac ;D.

    • Lilly 15/12/2011 la 23:09 Reply

      merci 🙂
      cozonaci face mama de Craciun 😉
      tu faci cozonaci sau tot mama?

      • Roșcata 16/12/2011 la 0:38

        As vrea eu sa faca mama, :)), eu si Omul meu, ne aventuram iar in preparate culinare traditionale :)).

      • Lilly 16/12/2011 la 23:43

        sunt convinsa ca o sa iasa foarte bun cozonacul si Cristi o sa fie incantat 🙂 abia astept sa ne povestesti

  2. Marmotica 15/12/2011 la 14:31 Reply

    Mie imi plac cu prune, imi aduc aminte de bunica mea 🙂

    • Lilly 15/12/2011 la 23:11 Reply

      si mie imi plac foarte mult cu prune, facea cineva deliciosi 🙂
      data viitoare fac cu prune 😉 cu scortisoara…….hmmmmm

  3. Lusio 15/12/2011 la 20:33 Reply

    Ce bine ar fi de-ar face fetele mai des chestii de genul, dar ne trateaza (sa nu generalizam, deci: unele) mai des cu:

    Sunt obosita / ma doare capu (etc) 😆

    • Lilly 15/12/2011 la 23:13 Reply

      mie imi place foarte mult sa bucataresc doar se vede :))))
      cred ca depinde de fiecare, unele gatesc cu placere si ii rafsata pe cei de langa ele altele nici nu vor sa auda de bucatarie 😀
      dar barbatii pot alege 🙂

      • addicted 20/12/2011 la 11:04

        Ai zis bine, depinde de fiecare, depinde de ceea ce are de facut pe langa statul in bucatarie si depinde foarte multe si de ceea ce primeste de la barbat! 🙂 Ca (unii din ei) au prostul obicei de-a sta cu palma in ….. si-a astepta sau de-a zice ” nu am timp ” cand se joaca sau se uita la un film pentru ei mult prea interesant. Cunosc N cazuri!

  4. Nice 15/12/2011 la 23:08 Reply

    Eu nu am incercat decat galuste cu prune pana acum(yamiiii), dar si astea cu branza dulce trebuie sa fie delicioase…
    Incercat…adica mancat, sa nu se inteleaga ca le-am preparat eu. Din pacate, fac parte din grupul femeilor de care vorbeste Lusio mai sus. :mrgreen: Sunt asa obosita (plecata de la 9 dimineata, am ajuns la 8 acasa, am muncit non stop), ca nici sa scriu sau sa citesc nu mai sunt in stare…daramite sa bucataresc. 😆

  5. Lilly 15/12/2011 la 23:18 Reply

    delicioase si cu prune, un desert usor si rapid de preparat 🙂
    din pacate de multe ori programul prelungit ne epuizeaza fizic si ajungem acasa foarte obosite, fara chef de nimic
    pe mine ma relaxeaza sa gatesc si imi face foarte multa placere, in plus sunt destul de rapida, nu-mi ia mult timp si atunci incerc tot felul de bunaciuni
    si in plus imi si place mult dulcele 🙂

  6. DianaEmma 15/12/2011 la 23:26 Reply

    Eu așa știam că se fac papanașii. 😆

    Mie nu îmi place varianta asta dulce, ci aia cu telemea, cașcaval și alte brânzeturi rase, ca pentru aperitiv. 😛

  7. Lilly 15/12/2011 la 23:31 Reply

    eu le-am spus gomboti dar unii le spun papanasi, nu stiu care-i denumirea corecta ;D
    o sa incerc si eu varianta expusa de tine, cred ca-s foarte buni ca si aperitiv 🙂

  8. colorbliss 16/12/2011 la 2:20 Reply

    Iuoooi, Lilly, ce bine arataaaa….. Mi-ai facut o pofta teribila!!! :)) trebuie sa invat sa fac si eu 😀

    • Lilly 16/12/2011 la 23:45 Reply

      sunt asa de simplu de facut incat poti incerca cu incredere, sigur nu dai gres 🙂 si is si tare buni

  9. Marmotica 16/12/2011 la 17:51 Reply

    Eu stiu de galuste 😛 SI papanasii parca se fac altfel .. Cand stateam in chirie cu inca 2 fete , eu eram bucatarul . De la felul 1 pana la desert eu bucatariseam. 😛

    • Lilly 16/12/2011 la 23:47 Reply

      sun si papanasi care se fac ca si gogosile, se prajesc in ulei dar astia sunt foarte simplu de facut 🙂
      esti foarte priceputa atunci 🙂 ce-ti place sa gatesti?

  10. pisicaru 18/12/2011 la 5:59 Reply

    Nu stiu ce semnificatie are denumirea desertului tau, arata foarte apetisant, drept care merg la frigider sa caut ceva dulce.

  11. Lilly 18/12/2011 la 9:59 Reply

    pofta buna si tie 🙂

  12. addicted 18/12/2011 la 22:30 Reply

    Eu ador sa-l incant cu cate ceva, fie dulce sau nu iar el adora sa manance ce-i gatesc pentru ca aproape de fiecare data totul imi iese gustos. Chiar astazi am incercat o noua reteta – piept de pui invelit in foietaj si deja imi cere sa-i fac si de Craciun. 😆
    Reteta ta e usurica deci cu siguranta va trece si prin a mea bucatarie!

  13. Lilly 19/12/2011 la 0:03 Reply

    e un sentiment minunat sa gatesti pentru cineva drag 🙂
    vreau si eu reteta daca spui ca-i superbun 🙂 sa mai afc si eu ceva bunaciuni 😉
    reteta mea e foarte simpla si rapida dar si foarte gustoasa si usoara 🙂

    • addicted 20/12/2011 la 11:10 Reply

      Ieri am refacut-o intr-un alt fel insa si-au iesit si mai gustoase!!! 😀 Cumperi alutat de foietaj ( eu iau de la Bella ) ,fierbi pieptul de pui taiat feliute si il invelesti in foietaj. Ungi pe deasupra cu ou si presari ce iti doresti, parmezan, mac,susan, ce doresti. Pieptul de pui il poti pune si nefiert insa nu prea ai cum sa iti dai seama daca e facut sau nu in cupotor. Deasemenea, il poti condimenta inainte de-al inveli si de al unge cu ou. Ungi tava in care le vei pune cu unt (si ou optional) si le bagi la cuptor lasandu-le pana se rumeneste foietajul. Il incerci si cu o furculita sa fie copt aluatul!

      • Lilly 20/12/2011 la 23:39

        deja mi s-a facut pofta 🙂 o sa fac si eu reteta asta ca nu mi se pare prea complicata si cred eu ca-i foarte gustoasa 🙂 are ingrediente care-mi plac 🙂

  14. macanta 19/12/2011 la 21:19 Reply

    nu am facut gomboti pana acum,dar o sa incerc,par buni 🙂 o sa caut si prune!

  15. Lilly 19/12/2011 la 22:23 Reply

    sunt foarte simplu de facut cel putin cei cu branza, in 20 de minute-s gata 🙂

Lasă un răspuns

