unspe lucruri s’o melodie!leapsa

Am primit leapsa asta de la Roscata si trebuie sa scriu 11 lucruri care le-am invatat de cand sunt majora.

1. sa ma gospodaresc singura – sa nu astept sa vina ceilalti sa ma ajute, sa-mi pun lucrurile in ordine, sa ma hraneasca, sa-mi plateasca cheltuielile.

2. sa cheltuiesc cu chibzuinta – nu mai mult decat imi pot permite.

3. sa pun bani deoparte – niciodata nu stii cand ti se defecteaza un lucru  si reparatia costa ceva bani si de la cine sa te imprumuti? spargi pusculita si rezolvi.

4. sa nu imprumut bani – totul pana la bani. Asta am invatat-o dupa ce am pierdut niste bani imprumutati, si nici eu n-am masina de facut bani acasa, ii muncesc din greu si nu mi se pare corect sa-mi cersesc banii mei, sau chiar sa-i pierd.

5. sa nu tin lucruri ca poate o sa le port peste 3 ani – daca nu le-am purtat anul trecut sau sezonul trecut sigur nu le mai port sezonul viitor. si imi ocupa spatiul inutil in dulap. nu le am, nu le port.

6. sa gatesc – asta am inceput la mama dar m-am perfectionat mai tarziu, incat atunci cand ajung acasa mama imi zice ” mai fa si tu ceva mancare de-a ta”. Eu gatesc mai light, mamei ii place foarte mult, nici tata nu ma refuza dar lui ii place mancarea mai grea, mai satioasa.

7. acasa e cel mai bine – aici am echilibrul perfect.

8. sa gasesc momentul potrivit –  adica sa fiu perfect hotarata ca da vreau lucrul acea, ca acum e momentul sa-l achizitionez. oricum analizez foarte mult pana iau o decizie atunci cand vine vorba de ceva pe termen lung, de calitate, si acesibil ca si pret.

9. sa-i sustin mereu pe cei care au nevoie – chiar daca mi se intampla sa zic nu prima data, daca analizez bine situatia incerc sa caut solutii si sa gasesc o rezolvare.

10. sa nu-mi para rau atunci cand iau o decizie – oricum daca e un esec nu mai pot schimba nimic, momentul a trecut, e inutil sa-mi fac morala dar cu toate astea atunci cand gresesc sa trag niste invataminte.

11. sa iau lucrurile asa cum sunt – la asta inca lucrez, sa ma multumesc cu ceea ce am si pot realiza nu cu ceea ce visez si poate nu o sa am niciodata. e bine sa visezi dar….trebuie realism.

Tag-uri:, , , , , , , , , , , ,

18 gânduri despre „unspe lucruri s’o melodie!leapsa

  1. Roșcata 24/01/2012 la 10:55 Reply

    Foarte bune invataturi. Chestia cu banii am invatat’o pe propria piele, cand am fost nevoita sa stau pe capul cuiva sa’mi inapoieze banii pe care i i’am imprumutat. Nasoala faza :(.

  2. Lilly 24/01/2012 la 11:33 Reply

    de la bani se isca foarte multe discutii si probleme de aceea am zis stop, totul pana la bani, cere-mi orice si daca pot te ajut dar nu-mi cere bani

  3. otilia 24/01/2012 la 13:19 Reply

    de ce am impresia ca as scrie numai tampenii daca ar fi sa alcatuiesc o lista asemanatoare:)) ?
    te salut Lilly!

  4. Lilly 24/01/2012 la 13:43 Reply

    ma bucur sa te vad Otlia 🙂 cum mai esti? te mai astept pe aici 😉
    mereu atunci cand tb sa scri sau sa rapsunzi la ceva pe o tema data e greu, si eu ma gandesc ce sa scriu? evident ca sunt multe lucruri care le invatam fie de la parinti fie pe cont propriu, unele ni se par nonsen dar sigur au valoare pentru noi 😉

  5. Marmotica 24/01/2012 la 20:39 Reply

    Pfffuai, si cum faci tu de pui banii deoparte ? Eu ar trebui sa ii ascund pe undeva, eventual sa ii dau dlui marmot sa mi-i tina 😆
    7. acasa e cel mai bine – aici am echilibrul perfect. – ce frumos ca simti asta , eu nu prea mai stiu unde imi e echilibrul. Sunt cam 60% aici si 40% acasa , dar se poate schimba procentajul in functie de stari, deci e relativa treaba la mine.

    • Lilly 25/01/2012 la 0:12 Reply

      pai…..nu pun sume mari dar na incerc sa mai si economisesc, sau sa-i adun pt ceva anume ;D
      esti tentata sa cheltui pana la ultimul leut? Roaga-l pe dl Marmot sa te ajute 😉
      mereu am fost foarte legata de ‘acasa’ si asa am ramas si acum, eu cred ca asa m-am nascut 🙂 cu simtul proprietatii foarte bine dezvoltat ;). nu stiu daca asa-i cel mai bine, mi-ar placea sa ma pot adapta mai usor la tot ce inseamna nou 🙂
      sunt sigura ca o sa-ti gasesti echilibrul perfect la un moment dat 🙂

      • Marmotica 25/01/2012 la 13:02

        Eh si aseara dupa ce ti-am scris tie, m-a sunat mama sa imi zica la multi ani ( pe 24 ianuarie am fost botezata :p ) si m-a bufnit un plans si m-a luat un dooor 😀

      • Lilly 25/01/2012 la 13:29

        te inteleg perfect sa stii 🙂 asa-i cand esti departe de parinti, te apuca dorul si nostalgia
        eu sper sa ajung weekendul asta sa-i vad pe ai mei 🙂

  6. DianaEmma 24/01/2012 la 22:18 Reply

    Hainele se pot și dona cuiva care le-ar purta cu drag…

  7. Lilly 25/01/2012 la 0:14 Reply

    pai asa fac, unele sunt foarte bune doar ca mie nu-mi mai vin dar am pe cineva la care i se potrivesc perfect si atunci le fac cadou sau le dau la cei nevoiasi 🙂

  8. Nice 25/01/2012 la 1:01 Reply

    Interesanta lista, total de acord cu punctul 4. 😦 Si da, la punctul 11 si eu mai am de lucrat…

  9. Lilly 25/01/2012 la 10:57 Reply

    atata timp cat constientizam ce se intampla si ne dorim sa ne schimbam o sa reusim 🙂 e nevoie de timp intotdeauna 🙂

  10. […] Schtiel, Mirela, Tu1074, Adrian, Alex, Marius, Cammely, Costin, Lorelei, Georgiana, Manole, Vania, Lilly, Malli, Nea Costache, Virtualkid, Vera, Peter, Clipe de Cluj, Napocel, Cris-Mary, LeeDeeP, […]

  11. Gabriela Elena 30/01/2012 la 0:10 Reply

    Florin Chilian s-a oprit la zece… 🙂
    Si mie-mi place foarte mult piesa!

  12. Lilly 30/01/2012 la 18:13 Reply

    e o melodie faina care a fost mult ascultata :)mai are Chilian melodii dar nu la fel de reusite, nu hituri 🙂

  13. crip71 31/01/2012 la 14:52 Reply

    mai adauga una si lista va fi cu adevarat completa : fa milostenie dupa putere ( financiara ) . Nu lasa pe nimeni cu mana intinsa . Nu ai nimic de pierdut . Vorba aia : nimic nu se pierde , totul se transforma .
    Hai ti pup.

  14. Lilly 31/01/2012 la 18:26 Reply

    Bine ai venit Crip71!

    sunt multe lucruri care se pot adauga acestei liste, am scris ce mi-a venit in minte, si unele lucruri se fac doar nu se scriu pe hartie 🙂

  15. crip71 01/02/2012 la 13:09 Reply

    amin!

Lasă un răspuns

