Lucru manual!

De cat timp nu ai mai batut la masina de scris? De cat timp n-ai mai maturat? De cat timp n-ai mai spalat haine cu mana?

Toate acestea sunt istorie, tin de domeniul trecutului. Tehnologia si modernismul ne-au facut sa schimbam masina de scris cu un desktop sau  laptop, matura cu aspiratorul, spalatul de mana cu masina de spalat automata,etc.

Eu zic ca e de bine si sincer nu m-as mai intoarce in trecut, iubesc prea mult tehnologia si modernismul. Cu toate astea anumite deprinderi nu se uita niciodata si daca esti nevoit stii sa te descurci si cu metodele vechi.

In seara asta am pus si eu harnicuta la treaba, doar ca m-am trezit intr-un fum negru si gros generat de o problema la firele electrice. Am intervenit prin eliminarea sursei si am fost nevoita sa ma apuc de spalat cu mana. Ce puteam face? am evacuat apa din masina, am scos hainele si m-am apucat de spalat. Greu, foarte greu. Acum ma dor spatele, mi-am stricat si manichiura (nu ca ar conta prea mult), am folosit o tona de apa, m-am luptat cu storsul, asta mi se pare cel mai greu :D, am facut mizerie in baie si acum trebuie sa curat, dar intr-un final am razbit.

Nu stiu cum mamele noastre puteau sa spele atatea rufe de mana, haine groase, apa rece, conditii nasoale. Mie mi se pare foarte greu, prefer sa matur, sa dau cu aspiratorul, sa calc, sa gatesc, orice altceva dar nu sa spal si sa storc haine.

Voi mai spalati haine de mana? Ce treburi casnice nu va place sa faceti?

Tag-uri:, , , , , , , , , , ,

21 de gânduri despre „Lucru manual!

  1. Raluca 19/03/2012 la 21:38 Reply

    Top 3:
    1. Aspirat
    2. Sters praful
    3. Calcat haine

    Spalatul cu mana e pedeapsa. Oricum, ce trebuie facut trebuie facut, no comment! 🙂

  2. Lilly 19/03/2012 la 21:43 Reply

    nici mie nu-mi place sa calc pantaloni al dunga, un adevarat calvar 😦 in rest ma descurc
    spalatul mi se pare greu, multa risipa de energie, timp, forta :)))
    ai dreptate tu, daca-i musai cu placere 🙂

  3. Hapi. River_woman 19/03/2012 la 21:43 Reply

    Am bluze la care tin mult , lenjerie fina si pijamale pe care nu ma indur sa le bag in masina de spalat! Asa ca spal cu mana frecvent 🙂
    In plus m-am apucat de scris vederi. Trimit macar una pe luna sau le tin si le dau cand ma intalnesc cu persoana respectiva

  4. Lilly 19/03/2012 la 21:48 Reply

    eu pun aproape tot in masina(extrem de putine lucruri fine care le spal de mana) evident corect sortate si programate pt spalat 😉
    asta nu m-a ferit de coloratul rufelor :))) sau spalatul servetelelor alaturi de haine si dezastrul de dupa 😀
    ce pijamale nu se pot spala in masina? 🙂 matase?
    interesant hobby 🙂
    ce treburi casnice nu-ti place sa faci?

  5. Nice 19/03/2012 la 22:42 Reply

    Si eu am bluzite dintr-un material delicat pe care prefer sa le spal de mana, cu toate ca mama m-a asigurat ca masina are programe speciale si nu vor pati nimic. Dar cand le vad asa subtirele, parca ma doare sufletul…
    Ce nu-mi place? Nu-mi place sa aspir, eu dau doar cu matura. In rest le fac pe toate pentru ca trebuie, nu ca sunt pasionata de ele. 😆 Si stersul prafului pare plictisitor…

  6. Lilly 19/03/2012 la 22:53 Reply

    inseamna ca ti-s foarte dragi si nu vrei sa le distrugi 🙂
    cand mi-am cumparat masina si eu eram sceptica dar apoi usor usor m-am aventurat si spal aproape orice 🙂 ce e foarte delicat sau pretentios duc la curatat
    pe mine ma relaxeaza curatenia, parca imi incarca bateriile, psihic sunt relaxata ca fizic clar ma obosesc 🙂

    • Nice 21/03/2012 la 23:06 Reply

      Da, tin foarte mult la toate lucrurile mele, cu greu si cu un imens regret renunt la ele.

  7. Roșcata (@visdetoamna) 20/03/2012 la 10:17 Reply

    Eu si acum matur prin casa.
    Mie nu imi place sa spal vasele, in schimb n’am nici o problema cu celelalte munci casnice, imi place sa am curatenie si sa si fac.

    • Lilly 20/03/2012 la 18:29 Reply

      si eu mai adun cu matura dar imi place aspiratorul ca absoarbe praful, si la covoare e excelent 🙂
      curatenia cere sacrificiu, si mie ca si tie imi place sa fac acest sacrificiu :), nu mi se pare ceva greu 😉

  8. addicted (@touchofadream) 20/03/2012 la 10:52 Reply

    Vaaai de mine, nici sa nu mai aud de spalatul hainelor de mana! Am stat 2 ani in Iasi fara masina de spalat si mi-am distrus mainile… Destesc sa spal hainele de mana cum detesc sa spal vasele, in rest nu-mi displace nimic. 🙂

  9. Lilly 20/03/2012 la 18:31 Reply

    :))) ti-ai facut plinul cu spalatul de mana, te inteleg perfect, stiu cum e 😀 desi si eu fac orice sa nu-mi reamintesc acest sport 😀
    nic eu nu am intotdeauna chef sa spal vasele :)))

  10. colorbliss 21/03/2012 la 11:44 Reply

    Nu imi place sa spal vasele… Si totusi, asta a fost sarcina mea principala in familie, cand venea vorba de treburi casnice :)) Ma bantuie treaba asta.
    In rest, cu mana mai spal unele hainute care sunt mai firave sau care au diverse chestii atasate pe ele ce nu s-ar manifesta prea dragut in masina de spalat 😛

    A, bunica, desi are masina de spalat de ceva timp, inca mai spala multe haine cu mana. Le spala mai bine decat masina de spalat :)) 😀

    • Lilly 21/03/2012 la 21:52 Reply

      este o vorba ” de ce fugi in spate duci” 🙂
      pentru mine masina de spalat automata este cea mai de pret inventie 🙂 nu stiu cum m-as fi descurcat fara „harnicuta” mea 🙂
      Bunica ta e experta, stie ea ce stie 🙂

  11. Mihai Motrescu 21/03/2012 la 16:08 Reply

    eu n-am batut la masina de scris nicioadata dar sincer mi-ar placea…cand eram mic imi placea sa o privesc pe secretara de la primarie cum bate la masina

  12. Lilly 21/03/2012 la 21:54 Reply

    in liceu am invatat sa bat la masina de scris, mi se parea fascinant de-a dreptul 🙂 cum imprima literele pe hartie si cum facea zgomot 🙂

  13. artificiality 22/03/2012 la 20:29 Reply

    Spre ruşinea mea, mi-a venit în minte o chestie comică: ‘tot ce face omul cu mâna lui, lucru manual se numeşte’. Mă rog, eu am o minte mai perversă, deci mă abţin 😀

    De spălat vase tot manual spăl, dar pe viitor îmi voi lua maşină, e enervant deja să tot speli manual.

    Singura treaba care nu merge decât manual e curăţenie. Dar există soluţie: menajera.

    Jur că senzaţia mea e că avem tot mai puţin timp pentru noi. Ăsta va fi şi următorul meu post.

  14. Lilly 22/03/2012 la 22:25 Reply

    🙂 eu inteleg perfect ratiunea ta
    eu n-am nimic cu spalatul de vase, detergent sa fie ca altfel nu-mi place 🙂
    solutii exista la toate :))) iti iei o menajera si nu mai ai nevoie de tehnologie 😉
    astept noul post 🙂

  15. Laura Ana 23/03/2012 la 21:41 Reply

    Eu nu ma plang cand vine vorba despre spalatul manual al hainelor, insa nu-mi place deloc sa spal vasele si nici sa matur 😀

  16. Lilly 25/03/2012 la 13:38 Reply

    nu ti se pare o munca grea spalatul manul al hainelor?

  17. DianaEmma 11/04/2012 la 20:28 Reply

    Chiar… de câți ani n-am mai scris la mașină… în copilărie mă jucam cu a bunicul, îmi imaginam că fac reviste și cărți. 😀

    De măturat nu prea mătur; nici nu aș avea ce. Eventual în balcon, dar ăla nu intră în responsabilitățile mele casnice. 😆

    Haine n-am mai spălat la mână de acum vreo 4 ani jumate; când m-am mutat aici, nu prea aveam nimic pe aici… am spălat la mână o săptămână (pentru prima oară în viața mea) și de atunci pas.

    Acuma, sincer, nu prea e așa imensă diferența dintre tastatură și mașina de scris… tot bați. Da, la mașina de scris mergea mai greu, trebuia mai multă forță… dar nici așa.

  18. Lilly 11/04/2012 la 20:56 Reply

    ti-am starnit si tie amintiri cu postarea asta 🙂 nostalgia masinii de scris 🙂
    e greu sa speli de mana, ma gandesc ce greu le era femeilor pe vremuri cand spalau atata de mana 😀
    eu nu vreau asa ceva!

Lasă un răspuns

