Ce e facebookul?

Toti suntem tentati sa dam raspunsul rapid si sa spunem – cea mai mare retea de socializare. Daca nu esti acolo parca nici nu existi. La toata gloria asta un aport important l-a avut media, pentru ca a avut o promovare foarte buna. S-a raspandit iute ca gandul si ne-a adunat pe toti intr-o mare de oameni, ne-a regasit, a refacut vechile legaturi cu cei pe care-i cunoastem dar sunt departe de noi.

Raspunsul asta il stiu si eu dar atunci cand am fost intrebata de catre o femeie simpla, trecuta de prima tinerete, din mediul rural ” ce e facebookul?” m-am blocat. Ma gandeam cum sa-i raspund sa inteleaga ceva. E ca si cand un copil de 4-5 ani te intreaba ce-i sexul? Incerci sa formulezi un raspuns astfel incat sa inteleaga ceva, sa folosesti cuvinte care le intelege, ca la sfarsit sa fie multumit de raspunsul primit.

In mediul rural oamenii duc o viata simpla, inconjurati de natura, animale, cu grija la munca pe care o au de facut si le este greu sa inteleaga anumite lucruri atunci cand doar aud de ele si nu intra si in contact pentru a le si intelege.

E greu sa-ti imaginezi ce e facebookul atata timp cat tu nu ai vazut un calculator, cat nu sti ce e internetul, cat mintea ta nu poate cuprinde si intelege aceste lucruri dar auzi aceste cuvinte de cel putin 10 ori pe zi la tv sau la radio.

Dar sa revenim la discutia de mai sus, cand m-a vazut ca ma fastacesc in a da un raspuns a intervenit cu o intrebare ajutatoare:” facebookul e un aparat si internetul e alt aparat?” Acum ma simteam afundata si mai tare in ceata si am inceput cu inceputul, i-am explicat ca aparat e calculatorul si calculatorul are o memorie (minte) si un monitor pe care se transmit datele ca la tv, si ca internetul e ca un cablu ca acela de antena tv, care se pune in calculator si astfel se transmit date si informatii in intreaga lume, iar facebookul e un program asa ca protv-ul unde lumea poate pune muzica, informatii, filmulete, poze sau poate sa intre in contact cu ceilalti si isi pot scrie unul altuia iar raspunsul apare imediat. Nu stiu daca am explicat bine, daca m-a inteles, dar stie ca nepotii ei au pus-o pe facebook si ea nu stie cum e acolo pe facebook, bine sau rau?

Uite cum o intrebare simpla te poate pune intr-o mare incurcatura!

Ati fost pusi in asemenea situatii?

Tag-uri:, , , , , , , , , , ,

7 gânduri despre „Ce e facebookul?

  1. Nice 18/05/2012 la 20:16 Reply

    Da, mereu sunt pusa in incurcatura cand cineva ma surprinde pe strada cu o intrebare simpla, de genul cum ajung intr-un anumit loc, unde este un anumit loc. Eu, fiind cufundata in ganduri in acel moment, ma pierd. Reactionez greu de tot, imi lipseste spontaneitatea in astfel de situatii.
    Daca insa sunt atenta la ce se intampla in jur, reusesc sa ma concentrez si sa dau un raspuns decent.

  2. Lilly 18/05/2012 la 20:36 Reply

    poate se intampla asta pentru ca esti surprinsa 🙂 si daca mai ai si ganduri e clar ca nu poti fi spontan 🙂
    intrebarile simple ne incuie mereu!

  3. Marmotica 20/05/2012 la 22:25 Reply

    Deci s-a ajuns asa departe. Nu am cont pe Facebook, nu urasc reteaua, dar mi se pare ca s-a dus prea la extrem toata treaba. Uite de exemplu, sa ii faci bunicii cont pe Facebook nu mi se pare cute, mi se pare o tampenie, sincer. NU vreau sa supar pe nimeni, dar mai bine o iei la o plimbare pe mamaie si o vizitezi mai des.
    Acum sa nu ma indepartez prea tare de subiect, cred ca as fi raspuns in genul tau. M-ar fi pus in incurcatura si intrebarea ei aditionala, dar cam pe acolo as fi fost si eu cu informatia :)))
    Chiar te-ai descurcat bine 😛

    • Lilly 22/05/2012 la 18:55 Reply

      tanti respectiva nu are cont pe fb, avea doar niste poze puse de ceva nepoti ca sa o vada si rudele din strainatate, care ii duc dorul, care isi doresc sa revada macar in poze oameni si locuri dragi 🙂
      merci de aprecieri 🙂

  4. Hapi 22/05/2012 la 13:45 Reply

    Mi-a lipsit cam 2 saptamani dupa ce am dezactivat contul, acum am aproape 4 luni de abstinenta si mi-e bine asa
    Aflu lucruri noi direct de la prieteni, nu prin intermediul retelei, castig diverse maruntisuri care ma bucura prin intermediul blogului. Totusi thumbs up pt FB , daca as avea mai mult timp liber as mai sta pe FB dar e mai bine sa nu exista (si) acolo deocamdata

  5. Hapi 22/05/2012 la 13:45 Reply

    * sa nu exist

  6. Lilly 22/05/2012 la 18:56 Reply

    suntem destui care ne pierdem vremea pe aici 🙂

Lasă un răspuns

