Vara in carusel!

Vara cand toata lumea e in vacanta sau in concediu viata ar trebui sa fie mai usoara, munca mai lejera, problemele mai putine, distractia mai multa, relaxarea pe masura.Dar nu e asa! Vorba aia ” realitatea e mai mica si rasturnata”. Cel putin despre mine pot sa spun ca am impresia ca sunt intr-un carusel, cand sus cand jos,  abia am timp sa iau cate-o gura de oxigen si in rest doar tipete de bucurie sau tristete. Adrenalina e la maximum in aceasta perioada.

Am observat ca munca de birou oboseste mult mai tare decat cea fizica, nu zic ca-i usor sa prestezi munca fizica la 40 de grade cand apa curge pe tine, soarele te bate in cap, si mintea o ia razna de la disconfortul termic dar cu toate acestea atunci cand factorul numit canicula e indepartat, ajungi acasa si faci un dush, mananci ceva si rapid iti revi.

Stressul si oboseala psihica care o acumulezi la birou greu o indepartezi, ai nevoie de relaxare, de plimbari, de somn, de munca fizica, de energizante pentru ca energia consumata e mare. Si atunci cand te pui in pat nu poti adormi pentru ca ai creierul activ, si chiar daca dormi mintea nu se odihneste, mereu lucreaza, proceseaza informatii, si te trezesti mai obosit decat erai cu  6 ore in urma si asa ajungi sa cronicizezi oboseala, sa simti ca viata ta se desfasoara intr-un carusel, unde mereu trebuie sa fii atent sa nu-ti scape ceva.

Dar parca oboseala si stressul nu te doboara asa de usor atunci cand ai o atitudine pozitiva, cand in viata ta se intampla lucruri frumoase, cand esti inconjurat de energie pozitiva. In asemenea conditii parca poti trece mai usor peste stress si mici neplaceri.

In schimb atunci cand ai probleme, cand te framanti, cand ai pietre pe suflet, stressul si oboseala psihica te pun la pamant. Am vazut ca sunt destul de rezistenta la astfel de conditii, dar ma resimt. Poate ca nu mai am nici energia de la 20 de ani desi n-as recunoaste asa ceva dar nu e cazul sa cedez. Deviza e ceva de genul ” si dai si lupta”.

Sunt perioade mai grele, mai stressante care te epuizeaza usor dar acestea in general alterneaza  cu perioade mai usoare ca sa poti sa-ti refaci fortele, sa te pregatesti pentru urmatoarea runda. Optimismul ajuta, stiu!

Ce nu ne omoara ne face mai puternici!

Ce va epuizeaza mai repede: munca fizica sau cea intelectuala? Cum este vara pentru voi: relaxanta sau epuizanta?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , ,

22 de gânduri despre „Vara in carusel!

  1. Nice 08/08/2012 la 21:30 Reply

    Sincer? Ambele ma epuizeaza! :)) Dar, am observat ca parca ma simt mai rau cand este canicula, mai obosita, mai stresata, mai fara vlaga, decat atunci cand e frig afara, cand e iarna si ger. Parca am mai multa energie in sezonul rece.
    Bine, cel mai bine ma simt primavara, atunci sunt in elementeul meu, la 20 de grade. 😛
    Nu mi-a placut deloc vara asta, parca prea fierbinte, prea multe zile cu temperaturi caniculare. Parca ne-am mutat in Sahara. Ma rog, eu vorbesc de mine care locuiesc in sud…poate prin alte parti a fost mai ok, mai suportabil.

  2. Nice 08/08/2012 la 21:31 Reply

    Munca fizica…hm, destul de rar o practic(sa zic asa). 😛

  3. Lilly 08/08/2012 la 21:46 Reply

    la 20 grade e ideal 🙂
    eu vara asta nu pot spune ca am simtit-o asa apasatoare din cauza caldurii, au fost altele care m-au tinut in priza si m-au epuizat
    la iarna sigur o sa lenevesc mai mult, o sa am mai mult timp pentru mine 🙂

  4. DianaEmma 08/08/2012 la 23:05 Reply

    Eu aș zice chiar la ales dintre muncă fizică, mentală și psihică. 😀
    Oricât aș munci „intelectualicește”, recte cu scoarța cerebrală, oricât aș munci mușchii… aia mai nasoală e când te muncește cineva psihic (sau te muncești singur). Uneori cât de obosit ți-e mentalul sau fizicul, psihicul măcar îți mai dă impulsul de „încă mai poți, hai”. Dar când psihic ești muncit, pus la pământ… parcă toată energia minții și fizicului nu te ajută.
    Psihic, poți obosi mult mai ușor… unii oameni reușesc din câteva cuvinte, cum nu reușesc 12-13 ore de muncă intelectuală sau 20 de minute de sprint.

    Vara pentru mine e extrem de epuizantă. Nu mă pot odihni bine, bioritmul mi-e dat peste cap, razele ultraviolete îmi dau reacții ciudate…
    Cred că tocmai asta e la vară… mă obosește psihic la maxim. 😆

    • Lilly 11/08/2012 la 19:15 Reply

      foarte frumos ai spus, o sa incerc si eu alunele si migdalele, stiu ca in general grupul de vitamine B ajuta foarte mult creierul si nervii dar si Magneziul ajuta la oboseala si stress psihic si e bine sa le iei din alimentatie nu de sinteza
      in general si eu incerc cat de cat sa am o alimentatie echilibrata sa adaug in meniu fructe, legume, seminte, etc….ca se stie ca iubesc dulciurile 😛
      si eu imi incarc bateriile din lucrri simple, dintr-un zambet, o strangere de mana, ceva care imi da emotii pozitive 🙂
      pauzele au un scop precis si foarte bun, dar eu de multe ori sar peste ea si al sfarsitul zilei realizez cat sunt de obosita dar sa stii ca am observat si eu ca alternata pauza-munca iti creste randamentul in munca

  5. Lilly 09/08/2012 la 19:17 Reply

    lasa ca vine iarna si reintri in elementul tau, desi sunt sigura ca si vara dispui de multa energie 🙂
    desi eu iubesc vara si ma simt in elementul meu am observat ca e o perioada in care sunt suprasolicitata, si trebuie sa dau ce e mai bun din mine 🙂
    parca acum astept iarna pentru linistea si relaxarea care o confera acest anotimp 🙂

    • DianaEmma 09/08/2012 la 21:15 Reply

      Acuma, nici nu dorm pe mine toată ziua… dar nu aș numi energie ce am. Pentru că nu am pentru cele 1000 de lucruri pe care le-aș face vara. Uneori nu am energie nici pentru 1 vara…. sunt zile și zile…
      Iarna mi se pare solicitantă fizic. Atâta cărat de haine și frământat de zăpadă. 😀 Dar pentru psihicul și energia mea face bine. Zbârnii!!! 😆

      • Lilly 11/08/2012 la 18:28

        tu vrei sa fii superwoman? 1000 lucruri?eu zic ca ai destula energie si ca nu-i rau ca iti doresti mai mult, asta ajuta 🙂
        iarna si pe mine ma incomodeaza cojoacele, si nu-mi place sa sufar de frigsi ger :D…vara e asa lejera si vaporoasa, eu asa o simt 🙂
        cred ca toate anotimpurile au avantaje si dezavantaje 🙂

      • DianaEmma 11/08/2012 la 18:35

        1000 de lucruri la figurat.
        Nu mă visez vreo superwoman care să le facă pe toate. Dar îmi trebuie multă energie să fac o groază de lucruri la muncă, să mai fac o groază de lucruri pentru mine, să fac o groază de lucruri pentru familie și cei apropiați, să am timp să fac câteva lucruri și prin casă… se adună multe de făcut.

      • Lilly 11/08/2012 la 18:46

        se aduna multe lucruri si iti place sa le faci pe toate si bine, cunosc sentimentul
        de unde iti iei energia necesara? cum iti incarci bateriile?

      • DianaEmma 11/08/2012 la 19:07

        Cu energia e complicat… vine din atâtea…
        În primul rând, din punctul meu de vedere, contează să fie motivație, că energie storc de undeva. 😆
        În plan fizic energia vine desigur de la un somn bun și o mâncare hrănitoare. Bine, e greu cu amândouă. Mai ales cu somnul. În cazul alimentației încerc mereu să aleg alimente hrănitoare, nu din alea cu calorii goale… și mereu e bine să am niște migdale sau alune la mine că alea revigorează și trupul și mintea. 😀
        În plan mental iau energia din pauze. De aia la muncă prefer de fiecare dată să profit la maxim de pauza de masă. Ora aia chiar mă revigorează. Și un somn bun ajută. Nah… nu sunt așa bătrână, dar parcă nu sunt ca pe vremea aia când nu dormeam 3-4 nopți și tot îmi mergea mintea brici la examene.
        În plan psihologic primesc energia din lucrurile alea mici care ne fac viața fericită… dintr-o discuție plăcută cu cineva drag, din împlinirea unei aspirații, din a vedea un loc frumos, etc.

  6. colorbliss 10/08/2012 la 23:52 Reply

    Of, Lilly, pe mine vara asta m-a tocat din toate punctele de vedere. Fizic, psihic, spiritual.
    Cat despre munca, rezist psihic mai mult decat fizic, poate pentru ca munca psihica, o perioada o pot privi ca pe o provocare, ca pe un puzzle ce asteapta rezolvarea, si e oarecum mai motivant. Acum am testat si munca fizica si nu rezist..

    Eu simt nevoia sa ma razvratesc… De ce trebuie sa fie asa? Sa avem perioade mai linistite doar pentru a ne aduna fortele pentru perioade istovitoare?? Parca suntem niste robotei pe baterii, ni le incarcam doar pentru a ne epuiza din nou. Si ce ne facem cand nu mai putem incarca bateriile..? 😦

    • Lilly 11/08/2012 la 18:32 Reply

      draga de tine, poate nici nu esti obisnuita cu munca fizica, si mie mi se intampla sa ma lase lata pentru ca nu am antrenament, dar daca mental sunt ok parca mult mai repede imi revin, dar cand e un cocktail asa cum l-ai descris tu, atunci…..e nevoie de vacanta ca sa-ti revi!
      tie ti se pare ca e altfel? eu asa simt ca imi incarc bateriile ma tin cat ma tin si apoi iarasi am nevoie de o incarcare, si cand nu o sa mai pot sa le incarc o sa traiesc o perioada asa pe low battery sapoi ceva se intampla ori moare bateria ori cumva se incarca 🙂 si da suntem niste robotei din pacate 😀

      • colorbliss 11/08/2012 la 22:55

        Da, probabil nu sunt obisnuita cu munca fizica, ma epuizeaza… poate pentru ca nu ii vad sensul cu adevarat si nu sunt motivata sa o intretin. Nu stau prea bine cu sanatatea, din anumite puncte de vedere, insa conditie fizica buna am avut mereu, in sensul ca mi-e antrenat corpul sa reziste la miscare. (muschii nah). Si atunci problema tine tot de psihic… nefiind motivata sa depun efort fizic, ma epuizez rapid.

        Oricum, e gata. Mi-am dat demisia si maine e ultima zi la jobul asta 🙂

  7. Hapi 11/08/2012 la 13:15 Reply

    Relaxanta
    Spun asta pentru ca eu nu am „beneficiat” din plin de caldurile din Romania, am fost doar in vizita
    Categoric, imi place vara, oricum ar fi ea. Nu zic ca ma mobilizez usor, cateodata nu, am nevoie de mai mult de-o cafea dimineata si sunt inca „lesinata”
    Dar „bag” magneziu si B-uri

    • Lilly 11/08/2012 la 18:36 Reply

      o cura de magneziu cu B-uri m-ar ajuta si pe mine sa-mi mai salvez neuronii 🙂
      ma bucur sa aud ca ai avut o vara relaxanta chiar daca stiu ca au fost si episoade care numa relaxante nu se pot numi, e bine ca vezi partea plina a paharului 🙂

  8. Nice 11/08/2012 la 15:01 Reply

    Hapi, in opinia mea vara e frumoasa pana pe la 35 de grade. Cand se instaleaza canicula…incepe calvarul. Iar cand aceasta (arsita) tine 3 saptamani la rand…
    Sa stii ca nu ne plangem pentru ca asa e firea noastra. Dar chiar e cumplit. Am vazut mai de dimineata niste scene din Spania, Madrid. Venisera niste brazilieni in vizita, ca turisti, si erau consternati de valul de caldura. Il caracterizau drept insuportabil. Nu mai spun cum vorbeau spaniolii, erau speriati si se ascundeau si ei pe unde puteau.
    Nu e de glumit cu canicula. Stiu ca tie ti se pare ca nu facem altceva decat sa ne lamentam, dar chiar ne e greu. Si acum vorbesc in numele a zeci de oameni cu care am intrat in contact lately. Chiar si azi in autobuz era o doamna mai in varsta care zicea: cat am asteptat ploaia asta… Iar eu am replicat: dar si cand a venit…

    • Lilly 11/08/2012 la 18:41 Reply

      in sud e mult mai cald decat in nord si tu clar ai suferit din cauza arsitei si a caniculei si mai ales daca locuiesti si la un etaj superior cu atat mai mult
      la mine e mai simplu, pot spune ca au fost putine zile in care m-am simtit doborata de caldura, avantajul meu e ca daca merg la job unde avem AC si temperatura in birou a fost de 24 grade chiar nu am pot plange, iar in drumul spre casa am mai avut si avantajul de a merge cu masina, si in rest n-am iesit din casa decat dupa ce s-a lasat racoarea, cu mici exceptii
      iar acasa am avantajul unei case situata la un nivel inferior si e chiar racoroasa, in plus am evitat sa gatesc si sa fac multi aburi si caldura
      pot spune ca sunt norocoasa din acest punct de vedere si pe de alta parte suport mult mai bine caldura decat frigul, nu-mi place sa fiu lipicioasa dar in rest iubesc vara 🙂

  9. Aniela Deby 12/08/2012 la 4:12 Reply

    Pai sa incep cu inceputul..! Depinde..vara sunt momente cand ma epuizeaza la maxim,dar este si un timp cand stau toata ziua in pat si ma uit la filme ,fumez o tigara..deci ma relaxeaza:))
    Pe mine ma epuizeaza munca fizica,cea intelectuala…”Ma simt ca o doamna”mai ales atunci cand doar trebuie sa scriu niste chitante:))

  10. Lilly 12/08/2012 la 13:31 Reply

    vad ca si tu alternezi perioadele foarte pline cu perioade de relaxare 🙂
    te simti ca o doamna cand incasezi bani sau cum? 🙂

  11. Diutza 14/08/2012 la 11:06 Reply

    De departe cea intelectuala ma epuizeaza mai tare. Cu partea fizica ma descurc. Si dupa o noapte de somn trec toate, insa stresul acumulat ramane.

  12. Lilly 14/08/2012 la 20:19 Reply

    Bine ai venit Diutza!
    la fel simt si eu ca stressul ma pune la pamant 🙂

Lasă un răspuns

