Craciun, iar!

Daca totul este ciclic, uite ca am ajuns iarasi in perioada Craciunului. Pe ultima suta de metri as putea spune. Nu stiu daca noi adultii reusim sa simtim in suflet, ca un copil aceasta sarbatoare desi sunt sigura ca ne straduim si incercam pe cat este posibil sa nu ne lasam coplestit de probleme ci sa vedem Craciunul prin ochii de copil, sa ne bucuram si sa facem sa ne vibreze sufletul.

In ajutorul nostru vin podoabele care imbraca orasul, zapada care se asterne pejos, Mosul si spiridusii care ne ajuta in alegerea cadourilor.

In fiecare an alergatura dinaintea Craciunului imi transmite o stare de agitatie, abia astept sa treaca, sa vina Craciunul, sa ma relaxez, sa stau alaturi de familie, sa mancam bunaciuni, sa ne bucuram de aceaste sarbatori frumoase.

Stateam si ma gandeam care a fost cel mai frumos Craciun petrecut vreodata? Si mi-am dat seama ca toate au fost aproximativ la fel, acelasi cadru- familia, bunaciunile traditionale, pe ici pe colo cu mici schimbari, colindatul din casa in casa in copilarie si adolescenta, asteptatul colindatorilor acum, impodobitul bradului, lenevitul, bucuria cadourilor, mesajele si urarile de sarbatoare. Nu as schimba asta, nu ma vad altundeva de sarbatoarea Craciunului decat acasa.

Care e cel mai frumos Craciun petrecut vreodata? Care este locatia de vis unde ati vrea sa va petreceti Craciunul? Care e felul preferat de macare care nu va lipseste de pe masa?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , ,

19 gânduri despre „Craciun, iar!

  1. Cristina 17/12/2012 la 0:45 Reply

    Cel mai frumos Crăciun l-am petrecut la ”căsuța din povești”, așa cum îi spunea bunica, locul unde împărțeam colaci calzi colindătorilor. Îmi doresc să mai petrec un Crăciun așa cum a fost acela, dar sin păcate de ieri bunica nu mai este, și cel mai probabil căsuța din povești va fi vândută…

  2. Lilly 17/12/2012 la 17:45 Reply

    condoleante! sigur o sa va vegheze din ceruri 🙂
    la sate Craciunul e mai frumos, la fel Craciunul copilariei, cand umblam cu colinda din casa in casa, inghetati de frig, sau plini de noroi, ori pe ploaie sau ninsoare
    poate mai ai rude si o sa poti petrece un Craciun ca si acela din „casuta din povesti”

  3. Nice 17/12/2012 la 18:31 Reply

    Visez(si probabil va ramane la stadiul de vis) la un Craciun magic petrecut in cadrul feeric al unui oras medieval, gen Praga sau Bruges. Impreuna cu persoana iubita. Macar o data in viata…

    • Lilly 17/12/2012 la 19:38 Reply

      eu cred ca pana la urma visele se implinesc asa ca eu zic sa perseverezi si sa crezi:)
      eu m-as simti pustie daca in seara de Craciun m-as plimba pe strazile unui oras medieval, nici in Dubai nu m-as duce de Craciun :)))

  4. Nice 17/12/2012 la 18:33 Reply

    Niciodata nu mi-au lipsit preparatele traditionale romanesti, realizate din porc. Insa as vrea sa incerc si altceva, produce ceva mai light, mai sofisticate. O carne de curcan, salate.
    Cred ca sunt singura din blogosfera care isi doreste altceva de Craciun. 🙂

    • Lilly 17/12/2012 la 19:39 Reply

      daca asa ti-e dorinta si pofta anul asta zic sa incerc sa le combini, sa pui ceva nou,o salata sau o friptura de Curcan 🙂

  5. Nice 17/12/2012 la 18:35 Reply

    * produse
    Se pare ca unii sunt mai conservatori decat mine. Mereu ma nauceste constatarea asta, caci, uneori am impresia ca sunt cea mai conservatoare fiinta din lume. :))

  6. Lilly 17/12/2012 la 19:39 Reply

    daaaa, cand vine vorba de mancare si traditie eu recunosc ca sunt foarte conservatoare 🙂

  7. Marmotica 17/12/2012 la 23:44 Reply

    Nu esti singura Niceeeeee, as vrea si eu un curcan facut asa fraged cu ceva legume pe langa.. prajiturele light, ma adaptez 😀 plus ca eu nici macar nu am voie sa mananc porc , asa ca as incerca. Anul trecut mi-a trimis mama un curcan de vreo 12 kg, crescut la curte, eco a la Rodica, cum imi place mie sa ii spun si l-am facut in stil american cu umplutura. Nu a fost prea inspirata treaba cu umplutura, dar carnita a fost delicioasa.
    Si ca sa fiu si on topic ( scuzeee Lilly), cred ca cel mai frumos Craciun a fost acasa cu parintii mei, singurul an in care nu a fost scandal . A fost cel mai linistit si neasteptat Craciun, nu imi venea sa cred. De atunci a mai fost si anul trecut frumos pentru ca am parte de niste oameni minunati alaturi , numai ca nu a fost complet fara ai mei .

    • Lilly 19/12/2012 la 20:49 Reply

      poate in acest an ajung si ai tai in Bucuresti si o sa petreceti frumos toti 🙂
      curcanul nu se mananca de revelion?

  8. addicted 18/12/2012 la 8:56 Reply

    Din fericire de vreo cativa ani nu ma mai agit decat pentru cadouri, atat. Nu alerg dupa diferite mancaruri, diferite ornamente si chestii. M-am lecuit! 🙂
    Nu-mi face placere decat sa cumpar cadouri pentru cei dragi!

    Toate sarbatorile au fost speciale in felul lor, nu am avut parte de ” CEL MAI fain Craciun ” pentru ca toate sarbatorile au avut ceva unic.

    • Lilly 19/12/2012 la 20:51 Reply

      si in acest an ai cumparat cadouri frumoase? 🙂 mie mi se pare obositor si stressant sa aleg cadouri pt ca sunt de multe ori neinspirata 😛
      pentru copii mi se pare mai usor acest lucru 🙂

  9. colorbliss 18/12/2012 la 19:18 Reply

    Cel mai frumos Craciun… prin 2006. Cu prieteni din copilarie la colindat, in noaptea de Ajun. A nins extraordinar de frumos toata noaptea, eram vreo 15 copii veseli si plini de entuziasm. Era inca anul in care luam colinda in serios si o cantam toti frumos si tare, sa rasune. Inca eram mai degraba copii decat adulti/tineri; in anul urmator se schimbasera deja multe.
    La 5 dimineata ne uitam la filme cu Mos Craciun si ne incalzeam la soba.
    Si da, eram la taraa..

    La colindat nu am mai mers, insa sa impodobesc bradul cu bunica, sa ma uit la televizor cu bunicul in ziua de Craciun inca imi place si satul bunicilor a ramas ,,locatia de vis”.
    Cum ziceai si tu, nu ma vad altundeva de Craciun – decat acasa.

    • Lilly 19/12/2012 la 20:53 Reply

      anul acesta o sa fi la „locatia de vis” alaturi de bunici?
      copiii iau colinda si Craciunul mai in serios decat adultii, noi ne pierdem printre detalii si pregatiri, ei iau doar esenta 🙂

      • colorbliss 23/12/2012 la 14:50

        asa planuiam, dar stii cum e cu planurile… Au intervenit cateva chestii si voi merge abia dupa revelion, la bunici 🙂 E bine si atunci!

  10. Pato Basil 18/12/2012 la 21:12 Reply

    intr-un an de craciun am plecat gasca mare la colindat… si am mancat si baut la fiecare casa colindata :D. Eram grup mare de fete si flacai… si am trezit pe la bunicul tot satul din somn in noaptea cand Mos Craciun aducea daruri. In rest au fost precum amintesti in articol.

    • Lilly 19/12/2012 la 20:54 Reply

      si nu v-ati alcoolizat prea tare? 🙂
      l-ati gasit si pe Mosu? ce frumos!

      • Pato Basil 29/12/2012 la 12:53

        eii eu am simtul masurii 🙂

  11. […] 10 referenţi, în această ordine: Nice, Lilly, Doxatul Dex, Marin, Pato, Nuage de Pleurs, La Fee, Irs, Roşcata şi Cătălina. (am scos din […]

Lasă un răspuns

