Transparenta sau inconstienta?

Toti stim ca facebookul a luat mare amploare in ultimii ani si se situeaza pe primul loc la in ceea ce priveste socializarea virtuala. La inceput nu l-am gasit deloc interesant, nu intelegeam prea bine ce se intampla pe acolo dar apoi am inceput sa-l folosesc mai mult. Asa am reusit sa reinod prietenii, sa aud vesti despre persoane despre care nu auzisem nici o veste ani de zile. Asa mi-am regasit colegi din liceu, facultate si prieteni plecati peste hotare. Multa lume nu-i vede rostul dar pe mine m-a ajutat sa mentin anumite relatii prin intermediul acestui site. De jucat nu ma joc, n-am prins acest gust si nici nu as vrea, desi primesc zilnic invitatii in acest sens. Candva ma enervau aceste cereri dar acum le ignor.  

Fac parte din cateva grupuri si asa reusesc sa o surprind pe mama cand ii spun ca eu deja stiu ce evenimente au mai fost pe acasa si ea n-a apucat sa ma puna in tema sau nu i s-au parut importante sa le mentioneze. I-am aratat si ei cum arata facebookul si a fost impresionata sa vada poze cu vecinele sau alte cele.

Despre transparenta sau inconstienta unor persoane as vrea sa discutam. Eu ma consider o persoana deschisa, nu m-am ferit niciodata sa arat cum sunt,cum arat, chiar si pe blog am pus poze. Am destule poze si pe FB dar nu pentru ca sa adun like-uri ci pentru ca cei care ma vad doar in poze imi duc dorul si asa se mai atenueaza. La fel si eu ma bucur sa vad poze de la diverse evenimente, ma bucur si eu de fericirea altora care s-au casatorit, au fost intr-o excursie, au un copil, etc.

Ce nu imi place mie si mi se pare destul de periculos e atunci cand vad poze cu copii dezbracati, sau in diferite ipostaze care nu i-ar face mandrii nici pe parinti, nici pe copii cand cresc, pentru ca fiind o retea asa de mare cu siguranta sunt si persoane cu grave probleme psihice – pedofili, care pot folosi acele fotografii in alte scopuri. Pot trage acelasi semnal de alarma si in ceea ce privesc adolescentele care au tendinta de a se dezgoli cat mai mult, de a-si evidentia sexualitatea. Lumea nu constientizeaza pericolele care se pot ascunde.

La fel nu agreez poze cu bebelusi cu diverse afectiuni si tumori, nu e vorba ca nu empatizez cu suferinta lor, nici pe departe dar de ce trebuie sa ne expunem chiar asa? nici nu stiu daca sunt adevarate? sau sunt doar spammuri? pentru ca lumea stie ca nu poti ramane insensibil la vizualizarea unei asemenea fotografii dar din pacate se da doar share, nu se face mai mult.

Am uitat sa mentionez ca imi place sa particip si la concursuri organizate pe diverse pagini de FB doar ca n-am castigat niciodata, dar mi-ar placea sa castig.

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , ,

12 gânduri despre „Transparenta sau inconstienta?

  1. Nice 21/02/2013 la 16:07 Reply

    Eu am parte de foarte multa comunicare si expunere in real life. Numai pe fb nu-mi mai puneam poze. Oricum sunt o persoana destul de discreta, iar facebookul mi se pare util pentru promovarea articolelor sau a pozelor (cu peisaje in cazul meu, singurele pe care le apreciez) si pentru ca imi vin foarte multe stiri pe care le citesc cu placere.
    Dar in rest nu ma intereseaza ce se intampla acolo, nu am timp de fb, imi pastrez fortele pentru discutiile de pe bloguri. Ultimele forte… 😀
    Nu sunt deloc fan facebook. Mai degraba instagram si minunatele lui poze cu peisaje. 🙂 🙂

  2. Lilly 21/02/2013 la 19:45 Reply

    pasiunea ta pentru peisaje si fotografie trebuie intretinuta 🙂
    pe mine ma distreaza sa vad ca am prieteni in comun cu alte persoane si ca pana la urma suntem oarecum intr-un anumit cerc toti 🙂
    tu nu ai regasit vechi prieteni prin intermediul acestui site?

    • Nice 23/02/2013 la 10:01 Reply

      Draga Lilly, nu, nu am gasit. I-am cautat dupa numele si prenumele din liceu, scoala, facultate si nu am dat de nimeni. Or fi toti cu nick-uri ca mine? :))
      Chiar nu pot sa-mi dau seama ce se intampla, chiar nimeni nu are fb?

      • Lilly 24/02/2013 la 12:58

        foarte ciudat, eu mi-am regasit majoritatea colegilor prin intermediul acestui site si asa tare m-am bucurat, ii credeam pierduti 😀
        o explicatie exista! 🙂

    • colorbliss 28/02/2013 la 18:51 Reply

      Se spune (nu știu cât de bine e susținută statistic ideea) că între tine și oricare altă persoană din lume, sunt cel mult alte 10 persoane. (ca lanț al cunoștințelor). Cred că nu e departe de adevăr 🙂

      Căci tu știi pe cineva, care știe pe cineva, care știe pe cineva, care…. 😛

  3. tink3rbe11 21/02/2013 la 21:18 Reply

    La inceput nu am postat poze pe internet ..niciunde.Nu am avut incredere in acet lucru.
    Apoi m-am mai linistit si am postat o poza pe FB…apoi mai multe ..tot asa cum ai spus si tu …pentru ca sa vad si sa ma vada cine nu este aproape.Acum ,,nu pot spune ca am incredere , nu! Doar ca am marginalizat cine le pote vedea.Am considerat ca fiind ceva prea personal .
    Cat espre despuierile de pe internet….daca in viata de zi cu zi , pe strada nu au limite, de ce ar face-o aici?!

  4. Lilly 21/02/2013 la 21:26 Reply

    eu am vazut si mamici care au postat poze cu copilasii ei, in cada, la baita, fara nici o perdea sau de la mare cand iarasi sunt dezbracati si deasta mi s-a parut ca ar trebui tras un semnal de alarma la acest fapt, mie nu mi se pare ok, nu mi-as expune asa mult copiii si familia, unele lucruri se tin in familie, nu?
    se promoveaza foarte mult latura sexuala si adolescentii dar nu numai sunt niste victime 😀

  5. Cristina 22/02/2013 la 11:52 Reply

    Te inteleg perfect si eu am aceleasi nemultumiri ca si tine legate de facebook.

  6. iuliananescu 23/02/2013 la 15:37 Reply

    La inceput eram foarte activa pe facebook (foloseam metoda asta pentru a imbunatati imaginea radioului unde lucrez), apoi am folosit tipul asta de comunicare pentru a tine legatura cu fosti colegi si cunostinte care au parasit Romania. Acum aleg sa nu mai fiu atat de activa pe facebook pentru ca nu ma mai regasesc in continutul publicat – acelasi, ambiguu si de cele mai multe ori pasiv-agresiv

  7. addicted (@touchofadream) 25/02/2013 la 9:01 Reply

    Cam ceea ce scriam si eu aseara pe blog doar c-am venit cu,cateva completari pe langa ce primisem.
    Mie pozele cu bebelusi in care se cer likeuri, cu batrani s.a imi strica ziua dar nu pt.ca ii vad acolo si pt.ca stiu ca sunt folositi pentru vizualizari pentru like-uri s.a

  8. […] ce-mi pun un zambet pe mecluta, multam Irina, Diana, Andera, Catalin, Cris , Mihaela , Larisa, Lilly, Minnie, Rolling Ideas, NightOn, Vienela, Javra, Zdwub , Mary , Mihaela si anonimilor, […]

  9. babymanager 08/03/2013 la 15:42 Reply

    Mie mi se pare caunii nu tin la intimitatea lor si sunt sigura ca prea multe informatii dauneaza vietii reale

Lasă un răspuns

