Starea de bine!

M-am trezit saptamana aceasta intr-o dimineata si eram tare somnoroasa, bombaneam prin casa ca  a sunat ceasul mult prea repede si n-am apucat sa ma odihnesc suflicient. In mintea mea era doar ora la care ma intorc inapoi acasa si dorinta de a dormi dupa-masa o ora, dar niciodata nu se intampla asa pentru ca evident pana la urma somnul sare iar la intoarcere acasa sigur imi gasesc indeletniciri care imi suprima dorinta de a dormi. Daca dorm de la 5 sau 6 dupa-masa seara, iarasi, adorm tarziu si sunt mereu in acelasi cerc vicios.

De regula cand ma trezesc greu dimineata, ma tarasc ca un melc prin casa, nimic nu-mi convine, nu-mi sta parul (nu ca mi-ar sta bine vreodata), parca nici o haina din dulap nu se potriveste cu starea mea si tot ce imi doresc e inca o ora de somn sapoi m-as trezi cu placere.

Din pacate indatoririle zilnice, faptul ca trebuie sa ajung pe o anumita ora la serviciu, nu-mi permit inca o ora de somn si vreau nu vreau e musai sa ma mobilizez si sa plec la servici.

Apa rece, mirosul fresh al pastei de dinti si pufosenia hartiei igienice nu au efectul de a-mi aduce zambetul pe buze si nici de a-mi da energia necesara pentru a incepe o noua zi. Si atunci ma indrept spre fereastra, o deschid larg si las sa-mi intre in nari aerul tare si racoros de dimineata.

In dimineata cu pricina am auzit trilul pasarelelor, ele cantau vesele pe ramurile copacilor de langa balconul meu, ciripeau si se bucrau ca incepe o noua zi si ca vine primavara. Le-am furat din energia si bucuria lor, mi-am incarcat instant bateriile, mi-am umplut plamanii cu mireasma primaverii si am plecat plina de energie spre servici. Aveam un zambet larg pe fata si o bucurie in suflet.

Mi-am dat seama ca ciripitul pasarelelor mi-au indus acea stare de bine, ca am reusit sa-mi schimb starea de spirit, ca m-am mobilizat foarte bine si am reusit sa fac fata tuturor provocarilor aparute pe parcursul zilei.

Detaliile fac diferenta!

Ce metode folositi pentru a combate dispozitia proastra care v-a cuprins din anumite motive? Cum va induceti bunadispozitie?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , ,

5 gânduri despre „Starea de bine!

  1. colorbliss 12/04/2013 la 21:04 Reply

    Muzică și o plimbare în aer liber, în ultima perioadă. De obicei, plimbarea respectivă mă duce undeva unde ar trebui să fiu (la cursuri, de ex) și până ajung acolo, numai bine îmi pun motorașele în funcțiune 🙂
    Și pe mine mă binedispune ciripitul păsărilor, e gingaș și vesel 🙂

    • Lilly 13/04/2013 la 16:13 Reply

      primavara si eu simt un sentiment aparte – parca nu ma mai satur sa privesc, sa admir, sa-mi umplu plamanii cu aerul primavaratic, sa ma plimb pe strazi, gradini sau parcuri 🙂

  2. szromulus 12/04/2013 la 22:20 Reply

    In ultimii ani m-a framantat filosofia lui Eckhart Tolle si in special cartea sa „Puterea prezentului”. Recunosc ca la inceput, in ciudata pasiunii fata de psihologie si filosofie, nu reuseam sa inteleg ce vrea sa spuna. Aparentele si judecata de moment(specifica fiecaruia dintre noi) m-a indus in eroare(oroare). Intr-un final am prins ideea si unul dintre secretele lui.

    Viata lui a fost plina de greutati, sanatate precara, probleme multiple, cereau o schimbare. A realizat ca si el, ca si majoritatea dintre noi, suntem prinzonierii trecutului sau viitorului, ne petrecem tot timpul rememorand trecutul, fie visand la viitor, dar prezentul ne fuge printre degete fara macar sa ii observam prezenta. Detestam jobul pe care il avem(fie in intregime, fie partial), detestam relatia pe care o avem, sau ca nu o avem, detestam cum aratam(integral sau partial), detestam starea financiara pe care o avem, practic detestam atat de multe lucruri incat nu putem scrie o lista, dar daca o vedem undeva afisata incepem sa bifam la ordinul sutelor de aspecte. In fata unui prezent detestat intr-o mare masura, ne refugiem in amintirile frumoase din trecut (recunosc ca am inceput sa calc pe urmele lui Creanga), fie in visele care speram sa se implineasca someday.

    Exact cum spuneai si tu Lili, acel ciripit de pasarele te-a bine dispus, Tolle a ramas pur si simplu fascinat de tot ce se petrecea in jurul lui si contempla ca un fanatic tot ceea ce il inconjoara. Noi am zice ca a innebunit, dar el in fond a reusit sa vada ceea ce noua ne scapa din vedere. A inceput sa perceapa realitatea de dincolo ce ceea ce vedem noi, a vazut miracolul ce ne inconjoara. Foarte interesanta perceptia lui.

    De ceva vreme incerc sa vad ce a vede si el, trebuie sa recunosc ca lumea asa cum o vede el are o frumusete aparte si ca m-a schimbat destul de mult in bine 🙂 . (nu e reclama la carte ca nu am nici un contract cu Tolle si mai e si free pe net 😀 )

  3. Lilly 13/04/2013 la 16:16 Reply

    am observat si eu ca e greu sa traiesti prezentul, insa unele lucruri sau intamplari ne trezesc la realitate 🙂
    ani de zile am trait in viitor sau in trecut , prea putin in prezent

  4. szromulus 14/04/2013 la 11:58 Reply

    Exact la fel am facut si eu, acum imi cunosc trecutul ca la radiografie 🙂 . Povesteam cu unii altii si ii intrebam ce isi mai amintesc din copilarie, adolescenta, din perioada 20-30 de ani, mi s-a parut ciudat ca nu prea erau in stare sa isi aminteasca multe. Mie imi place sa imi pastrez tabloul trecutului frumos si sa imbrac in frumos si in iubire evenimentele care au fost mai neplacute si am constatat ca ma linisteste foarte mult e ca si cum as stinge un foc mocnit care arde de foarte multi ani.

    Prezentul imi era jungla, dar am taiat la liane(si mai am de taiat) si acum ma simt putin mai ok, tine mult de perceptie totul, daca chiar si o faza mai naspa o privesc ca fiind haioasa, sau o intamplare prin care am inteles viata mai bine, totul devine mai relaxant 🙂

Lasă un răspuns

