Te cert s’apoi imi pare rau!

Pe parcursul zilei rar se intampla sa nu ma confrunt cu probleme la munca sau acasa, probleme care ma irita, ma fac sa vorbesc pe un ton apasat, sa raspund rautacios, sa repezesc pe unu’ altu’ sau chiar sa bolborosesc ceva. Nu pot zice ca sunt certuri desi si asta se intampla atunci cand cineva ma face sa-mi pierd rabdarea, nu intelege anumite lucruri, da vina pe mine pentru lucruri de care nu sunt responsabila si atunci clar spun ce am de spus. De regula nu urlu, nu strig, nu injur, dar folosesc un ton mai apasat, si din atitudinea si vorbele spuse iti poti da seama ca sunt serioasa si te cert. (vorba aceea „te fac din vorbe”)

Pe moment e eliberatoare aceasta aruncare de vorbe, simti doar ca iti sustii punctul de vedere nu ca jignesti pe cineva.

Dupa ce se consuma momentul de cearta incep sa analizez mai bine situatia si imi fac autocritica, ca de multe ori sunt prea rea, as putea sa raspund frumos, sa nu fiu uricioasa, sa nu te repezesc, sa tratez situatia ca atare, sa nu las sa ma afecteze problemele de servici, sa am o atitudine mai buna, sa fiu mai rabdatoare si iertatoare. Vad partea buna si asa ajung sa-mi para rau.

 E greu sa nu te evervezi, sa fii calm, rabdator, iertator dar sincer as vrea sa ma schimb, as vrea sa-mi schimb atitudinea.

Am observat ca la capitolul rabdare stau foarte prost, cand imi doresc ceva nu prea am rabdare, vreau in acel moment si asta nu e tocmai bine.

Sa fii bun e mult mai greu decat sa fii rau!

Dupa o cearta cu cineva ajungi sa-ti para rau pentru cuvintele spuse? Daca ai dreptate  e normal sa-ti sustii punctul de vedere chiar daca asta inseamna sa jignesti pe cineva?

Tag-uri:, , , , , , , , ,

7 gânduri despre „Te cert s’apoi imi pare rau!

  1. Nice 06/06/2013 la 14:29 Reply

    Se vede ca esti o fecioara apriga. 😀 Ai veleitati de sef. Sau deja esti in aceasta pozitie.
    Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji, draga Lilly. Toti procedam astfel. Sau aproape toti… Eu am patit-o de cateva ori anul asta la job. Cu unii m-am impacat si sunt in relatii amiabile, pe altii insa nu i-am iertat. Eu nu pot sa-mi jignesc colegii si nici sa tip la ei nu pot. Nu am de ce. Insa unii au avut tupeul s-o faca de cateva ori in trecut. Si-au pierdut cumpatul, dar din pacate chiar nu aveau dreptate. Si nici dreptul s-o faca. Cat despre sefi…eh, dar mai bine ma opresc aici. :))

  2. Lilly 06/06/2013 la 16:46 Reply

    sunt rea de gura :))) vorbesc mult!
    sunt executant doar, dar jobul m-a invatat sa-mi apar teritoriul si interesul, ma rog interesul firmei, intr-o multinationala mereu ai pe cine da vina daca vrei :))) daca iti amintesti in postarea trecuta imaginea cu cainele si pisica care reflecta legatura dintre departamente 😀
    am observat si eu ca daca petreci mult timp cu cineva inevitabil ajungi sa te si certi 😀
    nu am probleme de iertare, ca sunt doar probleme care apar si dispar, si tine mai mult de munca decat de oameni si sentimente, sau cel putin asa vad eu 🙂
    uneori dau vina pe hormoni pentru starea mea, cand sunt nervoasa sau iritata, dar nu e cazul de nefericire ci doar ca nu-s dozati corespunzator :))))

    • Nice 06/06/2013 la 17:37 Reply

      Da, ai spus o vorba mare, daca petreci mult timp cu cineva, inevitabil ajungi sa te certi cu el. De aceea multa lume adopta celebrul dicton :”mai rarut ca-i mai dragut”. Dar la serviciu inevitabil te ciocnesti de celalalt. Chiar nu stiu cum este intr-o multinationala. 😛

  3. Lilly 07/06/2013 la 17:11 Reply

    uneori prinde bine ” mai rarut ca-i mai dragut”
    cu persoanele cu care ai afinitati si esti pe aceeasi lungime de unda te certi mai rar…si poate si cu persoanele pe care le respecti si le iubesti mult 🙂

  4. Marmotica 12/06/2013 la 22:29 Reply

    Hello Lilly! Ce sa zic, ma recunosc in randurile de mai sus, eu sunt aspra de gura , am un ton foarte dur si privirea completeaza tonalitatea in situatii mai aprinse. De obicei sunt perceputa ca fiind f nervoasa si agitata , atunci cand incerc sa imi expun punctul de vedere si daca stiu ca am dreptate 100% atunci sa te tii. Pe urma imi pare rau si imi dau seama ca totusi ar trebui sa am un ton mai calm , mai relaxat, dar ce sa fac daca sunt o luptatoare ?:)))) La servici ma controlez, suntem 3 fete intr-un birou micut si ar fi nasol sa avem o cearta, ne cam lovim una de alta . Ah si cu rabdarea in ultima vreme e nenorocire la mine, si eu cam duc lipsa de asta 😦 Daca vreau ceva, apai vreau acum si daca nu se poate , ma agit destul de mult. Terapie cu mine, nu gluma:)

  5. Hapi 13/06/2013 la 20:18 Reply

    Si eu ma aprind repede dar numai cu partenerul. Am ajuns sa-mi blochez oarecum nervii/supararile cand e vorba de alte persoane , poate si din cauza ca atunci cand faci afaceri, trebuie sa ai nervi de otel si sa te obisnuiesti cu greul, minciuna, nedreptatile. Sa le gestionezi cu mintea limpede
    Nervozitatea intuneca judecata

  6. szromulus 06/07/2013 la 11:52 Reply

    Eu am luat tauru de coarne, adica era musai 😀 . Eram destul de scorpion ce sunt si am ajuns sa nu ma mai tolerez, mi-am stricat relatiile cu destui oameni din pricina reactiilor temperamentale pe baza de stress. Problema e simpla pe de o parte, ca si la calculatoar, cand computerul trage greu la anumite programe solutia e simpla, se face un upgrade la procesor, la hardrive, la memorie, la placa video, in alte cuvinte – acolo unde trebuie. Am studiat o perioada NLP, in special cu accent pe cartile lui Richard Bandler(fondatorul NLP). Chestia e ca comportamentul reactiv este o chestiune reversibila, astfel incat sa te simti lejer si bine chiar daca toti din jur are getting freaked out. Am fost foarte surprins ca se poate si desigur ma simt complet diferit. Nu fac reclama ca nu am contracte cu nobody, e pur si simplu experienta mea 🙂 .

Lasă un răspuns

