Pe drum de munte!

Transfagarasanul l-am vazut acu multi ani din avion si inca de atunci mi-am propus ca intr-o zi sa ajung sa-l traversez altfel, sa-l simt mai aproape.

Inainte sa incepem urcarea pe Transfagarasan am facut un popas la „Fantanita Haiducului” unde se poate manca foarte bine. Cu burtica plina si cu bateriile incarcate am inceput sa urcam muntele.

Primul popas a fost la Balea Cascada. Ma uitam inmarmurita cum urca si coboara telecabina intre Balea Cascada si Balea Lac. Nu stiu daca as putea fii asa curajoasa sa ma urc in acea telecabina. Cred ca te trec multi fiori pana ajungi la destinatie.

Balea Cascada

Pe poteca de munte se putea ajunge la pas la cascada. Cei care sunt mai lenesi fac poze doar la raul care formeaza cascada.

Fiind o zi insorita si calda foarte multi parapantisti si-au intins parapantele si planau deasupra crestelor.

Am gasit si o stana, oile erau la pascut pe crestele muntilor insotite de ciobani si caini fiorosi. O oaie bolnavioara care nu a mai putut tine pasul cu suratele ei, statea in marginea drumului si plangea. Cu greu am reusit sa o fac sa mearga mai aproape de stana pentru ca nu vroiam sa o accidenteze turistii sau sa moara sfasaiata de o fiara.

Si am ajuns aproape de Balea Lac, de aici se poate vedea foarte bine soseaua care serpuieste printre munti.

DSCN4306Foarte multi tursti si-au intins paturile in jurul lacului si admirau peisajele si muntii care aveai impresia ca ating cerul. Mai erau ici colo si cateva petece de zapada. Am vazut si 4 scafandri care au scotocit pe fundul lacului. Comori nu au gasit dar s-au pricopsit cu ceva bucati de tabla si alte minunatii care nu stiu cum au putut ajunge acolo.

DSCN4315Am baut o apa la Cabana Balea si am admirat pestisorii ce populau lacul si turistii care faceau trasee montane.

Nori si pestisori

Mai aveam drum de facut asa ca nu am zabovit foarte mult ci am plecat inspre Lacul Vidraru. Am trecut prin tunel si am inceput sa coboram muntele in partea dinspre Arges.

Asa am coborat printre munti si paduri am ajuns la Lacul Vidraru care este vegheat de statuia lui Prometeu.

Am oprit pe baraj pentru a admira lacul, statuia si miile de randunici care si-au facut cuiburi pe peretii barajului.

Am plecat mai departe spre Curtea de Arges si spre seara am poposit la Manastirea Curtea de Arges. Fiind sambata seara se oficiau cununii. Am profitat putin si am inceput sa fac poze in interiorul manastirii dar am fost avertizata ca se plateste.

Dupa ce am cumparat suveniruri si ne-am plimbat prin curtea manastirii am plecat spre locul de cazare entuziasmati de frumusetea locurile pe care le-am strabatut.

Tag-uri:, , , , , , , , , , ,

4 gânduri despre „Pe drum de munte!

1. Nice 22/08/2013 la 20:36 Reply

Foarte frumos traseul 🙂 , am vrut sa fac si eu Transfagarasanul in vara asta, dar nu s-a putut. Poate cu alta ocazie…

Nu stiu de ce intelesesem de pe fb ca ai fost pe Transalpina. 😀

In ce zi a saptamanii ai fost? Era foarte aglomerat? Stiu ca e unul din obiectivele turistice favorite ale romanilor. 😛

2. Lilly 23/08/2013 la 14:13 Reply

am fost in weekend sambata pe Transfagarasan si duminica pe Transalpina, urmeaza si traseul de pe Transalpina
    am prins o zi calda, frumoasa, in varful muntelui erau 17 grade si batea vantul, la poalele muntelui era canicula, era plin de turisti peste tot. poate in cursul saptamanii e mai lejer 🙂
    cand ai ocazia sa mergi ca e un traseu foarte frumos 🙂

3. Anca 20/10/2013 la 19:58 Reply

Cum as putea procura un costum popuĺar foarte colorat….am vazut niste poze si sunt superbe.

4. Lilly 20/10/2013 la 21:03 Reply

Buna Anca!
    ce poze ai vazut? cred ca sunt magazine in care se vand costume populare si mai sunt persoane care fac asta. 🙂