E vremea colindelor!

Imi amintesc ca eram mica, mica, nu mergeam inca la scoala, mergeam la gradinita cand era vreme buna dar in rest stateam acasa. Iarna era iarna la sate, era zapada, erau nameti, sau cand era vreme ploioasa abia iti scoteai cizmele din noroi. Asa ca de toamna pana primavara stateam acasa cu mama. Fratele meu mergea la scoala, tata la servici iar eu cu mama eram casnice.

Dupa ce mama pregatea micul dejun si hranea toate animalele isi lua lucru de mana. Torcea lana pe care apoi o vopsea si tesea verinci (paturi) sau croseta sosete de lana, facea pulovere sau cosea fete de mese, sau prosoape care se puneau la icoane. Lucru foarte migalos, care iti lua mult timp dar in acele vremuri din maini se imbraca toata casa, cat era iarna de mare femeile nu stateau deloc, munceau pana seara tarziu si isi faceau cele trebuincioase pentru casa.

Asa imi amintesc eu perioada premergatoare Craciunului, stand la caldura in casa si lucrand, evident ca ma implicam si eu, trebuia sa-mi dea si mie ceva de facut pentru ca altfel nu aveam liniste. Uneori desenam sau decupam din reviste si apoi le lipeam pe coli albe, alteori crosetam sau coseam ceva.

Cum nu era program la TV decat cu portia si de radio ne mai saturam in perioada Postului Craciunului colindam, o puneam pe mama sa colinde ca sa invat si eu sa colind.

Colinda mult acest colind dar si altele:

Voi ce amintiri legate de colinde si Craciun aveti? Obisnuiti sa mai colindati acum?

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , ,

6 gânduri despre „E vremea colindelor!

  1. Nice 15/12/2013 la 8:22 Reply

    Acum nu, dar in copilarie mergeam iarna la colindat, atat la tara cat si la oras. Cred ca toti copilasii adorau aceasta traditie in urma careia obtineau diverse dulciuri, chiar si bani.
    Ultima data am fost prin 2000, cu o gasca de baieti care terminasera Conservatorul, prin blocurile(era sa scriu blogurile) bucurestene. 😛

  2. Lilly 18/12/2013 la 18:40 Reply

    am ajuns la varsta la care asteptam colindatorii 🙂

  3. addicted 27/12/2013 la 9:09 Reply

    Fuse si se duse. 🙂 Aici nu am cu cine colinda… Ne colindam noi asa intre prieteni si ne colidam parintii, la telefon din pacate.

  4. Lilly 28/12/2013 la 13:43 Reply

    cam asa e la toata lumea, e bine totusi ca ne vedem cu prietenii, cu familia si petrecem impreuna timp de calitate 🙂

  5. addicted 31/12/2013 la 12:11 Reply

    Ii invidiez pe cei care isi pot vizita familia acum sau care ii au mereu aproape…
    Petrecere frumoasa, la multi ani!

  6. Lilly 31/12/2013 la 13:06 Reply

    eu mereu am fost alaturi de familie, nu-mi imaginez altfel Craciunul 🙂
    multumesc, la fel si tie! 🙂

Lasă un răspuns

