Exista viata dincolo de FB!

Retelele de socializare au ajuns in ziua de azi sa fie venerate de toata lumea, in special FB care a fost bine promovat de media, cred ca media are intotdeauna un cuvant greu de spus in societate.

Faptul ca munca nu se mai face in ture cum era candva, incepem traziu si terminam tarziu, cu program prelungit 9-10 ore/zi , timpul liber e comprimat. Daca ajungi seara la 7-8 acasa sigur nu mai ai timp sa socializezi si sa iesi cu prietenii. La inceputul telefoniei mobile stateam ore in sir la taclale cu prietenii, era un trend care a trecut, atunci nu aveam minute suficiente incluse in abonament ca sa vorbim, acum avem ore intregi dar nu mai avem timp de taclae, ne rezumam la telefoane scurte.

In schimb avem acces acasa la internet si retelele de socializare. Internetul e accesibil chiar si in tramvai.

Dar cum socializam?

Eu cand ajung acasa deschid mailul, messengerul si FB. Ma uit ce newsletters am mai primit, cine e online pe mess si ce a mai postat lumea pe FB. Eu nu am multi prieteni, am fosti colegi de scoala, colegi de servici, prieteni si rude. Fac parte si din cateva grupuri dar care nu sunt asa de animate, nu se posteaza zilnic.

 Socializarea mea de cele mai multe ori se rezuma la faptul ca am vizualizat postarile celorlalti, am vazut cine e online pe chat, ce s-a mai discutat intr-un anumit grup. Dau like-uri, felicit pe cineva daca are ziua de nastere, eventual postez si eu ceva si gata, imi vad de treaba. Dar cat sunt acasa nu inchid aceste ferestre, mai arunc un ochi din cand in cand, am impresia ca nu sunt singura daca sunt persoane online pe chat sau persoane care posteaza ceva.

Cu putine persoane discut pe chat, putini care ma abordeaza, de cele mai multe ori eu fac primul pas.

Eu consider ca asta nu prea e socializare dar ma gandesc ca decat deloc e bine si asa. In weekenduri incerc sa ma vad cu prietenii, sa stam la un pahar de vorba, sa ma bucur de viata dincolo de FB.

Pe voi va multumeste socializarea de pe FB? e FB doar un trend? sau e o parte din viata vostra?

Tag-uri:, , , , , , , , ,

8 gânduri despre „Exista viata dincolo de FB!

  1. Nice 25/01/2014 la 11:09 Reply

    Eu rar socializez pe fb. Acolo nu am prieteni din real life(ei nu au cont de fb) de aceea cu cei pe care ii cunosc de pe blog discut pe blog(asa cum procedez si cu tine), iar in rest nu discut cu nimeni, postez cate o poza doua si mai anunt ceva vesel sau trist, dupa caz, din an in pasti. Daca imi scrie cineva, evident ca raspund, daca nu, rar ma bag in seama cu oamenii ca stiu ca sunt toti ocupati, obositi. Eu nu prea mai am timp de socializare din cauza serviciului care ma termina fizic si psihic. Efectiv vin acasa si nu mai pot face nimic, eventual un pui de somn. :))
    Mi-ar placea sa fiu putin mai activa in blogosfera, evident, de aici vin nemultumirile mele, scriu din ce in ce mai rar…

  2. Lilly 27/01/2014 la 19:30 Reply

    e bine cqa socializezi in viata reala, cred ca e mult mai benefica aceasta socializare decat cea de pe FB.
    pana la pensie o sa ne tot plangem de job, si eu ajung acasa obosita psihic, vreau doar liniste, dar acasa musai sa intretin si gospodaria ca altfel nu e de bine 😀
    parca nici blogosfera nu mai e ce era, eu asa simt 😀

    • Nice 28/01/2014 la 15:59 Reply

      Se pare ca amandoua simtim la fel. Nu, nu mai e ce era… Din pacate. Dar vezi tu, Lilly, ne schimbam, trece timpul peste noi, nu mai avem acelasi entuziasm de odinioara. La vremuri noi, oameni noi. 🙂

      • Lilly 28/01/2014 la 21:52

        cred ca e normal sa fim intr-o continua schimbare, doar ca sunt lucruri care nu vrem sa se schimbe niciodata, dar din pacate nu e chiar asa
        trebuie sa ne adaptam ca sa fim competitivi! 🙂

  3. Yamasha 28/01/2014 la 20:30 Reply

    foarte rar socializez, doar cand am nevoie de ceva… cineva.
    in rest, nimic, dau un share, poate un like…si cam atat!

  4. Lilly 28/01/2014 la 21:54 Reply

    daca socializezi in viata de zi de zi mai mult decat pe Fb e foarte bine:) eu incurajez acest lucru 🙂

  5. colorbliss 02/02/2014 la 12:07 Reply

    Eu si la servici sunt toata ziua cu ochii pe facebook, e una din cerintele jobului. Il accesez si ca profil personal, pentru ca trebuie sa preiau mereu unele informatii de pe anumite pagini. Asa ca inevitabil vad zilnic ce posteaza unii si altii… Dar sunt atat de obosita cand ajung acasa, ca nu prea mai imi arde de nici un fel de conversatie si socializare.
    Dimpotriva, de cand lucrez in domeniu, parca mi-s mult mult mult mai dragi socializarile in real life decat inainte, comparativ cu cele online sau nu. Iar eu nu am fost niciodata extraordinar de sociabila. Acum mi-e ok sa ies in oras si o fac mai des decat inainte, tocmai pentru ca 8 ore de online simt ca sunt suficiente, desi nu interactionez activ prea mult.

    Mi-am propus totusi sa imi fac un mic programel, caci de bloguri mi-e dor si as vrea sa ajung mai des pe ele…
    Socializarea de pe fb o simt ok in cazul persoanelor cu care interactionez cel putin saptamanal – deci cand vine ca o completare a celei de zi cu zi 🙂 In rest, e insuficienta.

  6. Lilly 02/02/2014 la 14:03 Reply

    cred ca socializarea in online e doar un trend si iarasi o sa se socializeze mai mult in real life pt ca lumea o sa se sature de atata stat pe scaun in fata netului 😀

Lasă un răspuns

