Valul Miresei!

Este a doua cascada pe care am vazut-o eu, nu sunt asa de umblata prin lume. Prima a fost Cascada Varciorog de la Arieseni despre care am scris mai demult iar cea de-a doua este Cascada Valul Miresei de la Rachitele.

Cascada Răchițele numită și Vălul Miresei este situată pe Valea Stanciului, în arealul localității Răchițele din comuna Mărgău, județul Cluj.

Este una dintre cele mai frumoase cascade din România. Căderea de apă este de peste 30 de metri. Pe timp de iarnă peretele stâncos îngheață, fiind un excelent loc de escaladă pe gheață pentru cei pasionați de acest sport.

O legendă veche amintește că numele cascadei vine de la faptul că demult o mireasă ar fi căzut de pe stâncile abrupte din zona unde este cascada, iar voalul ei a rămas agățat pe stânci. Acolo, nuntașii s-au oprit și au început să plângă, astfel formându-se cascada. În realitate, numele s-ar putea atribui formei cascadei care seamăna cu un voal.” via wikipedia.

Mie mi-a placut foarte mult, mai ales ca am prins o perioada din an cand ploua mai mult si atunci totul e mai spectaculos. Am avut noroc ca am ajuns la timp, inaintea ploii, si ne-am putut bucura de sunetul apei care se lovea de pietre, de stancile  reci, de aerul curat de munte. Dupa o jumatate de ora a inceput o ploaie torentiala de nu se vedea nimic afara. Drumul prin padure e ingust si nu prea bun, dar natura e frumoasa si merita sa vezi aceasta cascada.

Bucurati-va!

DSCN4768 DSCN4769 DSCN4770 DSCN4771 DSCN4772 DSCN4774 DSCN4775 DSCN4776 DSCN4777 DSCN4778

Publicitate

Tag-uri:, , , , , , , ,

9 gânduri despre „Valul Miresei!

1. Nice 29/05/2014 la 5:25 Reply

O cascada foarte spectaculoasa, destul de inalta, nici nu auzisem de ea, mi-ar placea sa o vizitez intr-o zi torida de vara…
    Desi, dupa cum ne povestesti tu, e o adevarata aventura sa ajungi in zona. Dar se merita. 🙂

• Lilly 30/05/2014 la 16:34 Reply

daca vii la Cluj o sa mergem in plimbare sa o vezi 🙂
      sunt vreo 5 km de drum prin padure, pe marginea raului, dar cum lenea e mare doamna si tehnologia e la putere nu ne place sa mergem pe jos ci cu masina, si pt masina drumul nu e cel mai bun, dar cred ca daca e vara si e uscat e mai usor de mers
      e foarte spectaculoasa 🙂

2. racoltapetru6 29/05/2014 la 8:52 Reply

Hristos s-a-nălțat! 🙂

• Lilly 30/05/2014 la 17:12 Reply

Adevarat s-a inaltat!

3. moraritzamel 29/05/2014 la 10:56 Reply

Foarte frumoase locuri are Romania!

4. Lilly 30/05/2014 la 17:21 Reply

foarte frumoase! mereu am bucur cand ajung intr-un loc nou de unde imi pot incarca sufletul de energie 🙂

5. Haine copii 19/06/2014 la 14:17 Reply

Poze foarte frumoase, multumesc

6. colorbliss 27/06/2014 la 1:54 Reply

La Răchițele nu am ajuns încă, dar îmi doresc tare mult! Toți cei care merg acolo laudă cascada și zona, în general. De altfel, nu cred să mai fi văzut vreo cascadă… Nu, n-am văzut.
    Ați mers cu mașina prin pădure, până acolo ? 🙂

7. Lilly 08/07/2014 la 19:23 Reply

da am mers cu masina prin padure pana acolo 🙂
    poate ajungi si tu in aceasta vara sa vezi cascada 🙂