Limba noastra-i o comoara!

Eram pe taramuri straine in Grecia si in jurul nostru se vorbeau tot felul de limbi straine. Cand stateam seara in livingul hotelului, pentru ca doar aici era internet, la un ceai, suc, cafea, ori ceva desert, imi imaginam ca suntem ca la Turnul Babel, fiecarea vorbea pe limba lui. Greci, englezi, olandezi, irlandezi, suedezi, nemti, francezi,…, romani, adunati la un loc fiecare cu limba lui, fiecare cu glumele lui, fiecarea cu tabieturile lui, intr-un fel era bine ca puteai barfi ca nu te intelegeau ceilalti  asta daca nu te trada mimica fetei dar altfel parca era un zgomot de fond, parca te enerva ca ii auzeai vorbind si nu intelegeai nimic. Nu-i intelegeam nici macar pe englezi pentru ca au un accent ciudat, si trebuia sa vorbeasca rar si raspicat ca sa inteleg si sa pot sa le raspund. Mda sunt ardeleanca, deci rar si incet mi se potriveste.

Dealtfel si in Cluj tot zgomot de fond mi se pare si maghiara care o aud zilnic in jurul meu, doar ca la asta deja mi-am facut imunitate si nu ma deranjeaza ca vorbesc in jurul meu si nu-i inteleg.

Dupa cateva zile m-am obisnuit cu acest zgomot de fond, ma uitam si la tv la programe grecesti in speranta ca poate o sa invat si eu cateva cuvinte. Evident ca nu am invatat doar m-am chinuit.

Intr-o zi cand colindam magazinele in cautarea magnetilor de frigider, langa mine doua doamne vorbeau romaneste, si rapid mi-au atras atentia. Sotul a fost foarte haios pentru ca el initial le-a observat eleganta si faptul ca erau coafate ca niste cucoane si mi le-a aratat si abia dupa vreo 10 minute se agita langa mine ca-s romance si poate l-au auzit, desi eu nu cred pentru ca erau preocupate sa cumpere ceva Ouzo.

Tind sa cred ca ne simtim foarte bine sa comunicam in limba noastra, ne exprimam mult mai usor, ne este la indemana, parca si glumitele suna altfel.

Pentru fiecare dintre noi limba noastra-i o comoara!

V-ati confruntat si voi cu asa ceva?

Tag-uri:, , , , , , , , , ,

8 gânduri despre „Limba noastra-i o comoara!

  1. Nice 31/05/2014 la 14:32 Reply

    Cu ce sa ma confrunt, cu faptul ca detest limba unora care trec pe langa mine pe strada? :)) Evident, nu suport decat engleza si spaniola care se vorbeste in America Latina, mai ales in Mexic si Venezuela. Avem cea mai frumoasa limba din lume, iar eu o ador.
    Total de acord cu concluzia articolului:
    „Tind sa cred ca ne simtim foarte bine sa comunicam in limba noastra, ne exprimam mult mai usor, ne este la indemana, parca si glumitele suna altfel.”

  2. Nice 25/07/2014 la 7:12 Reply

    Lilly, eu te astept cu noi articole, tu ce ai de gand? Miss you! :*

  3. Aniela Deby 03/08/2014 la 0:00 Reply

    Draga mea, limba noastra-i o comoară, sunt de acord, dar blogul e comoara ta, aşa că întoarce-te la ea şi scrie un articol nou ceva.. ne lipsesti! 🙂 Şi mie şi lui Nice, nu fii rea şi scrie iar. Îmi place şi mie limba noastră, e uşoară şi poate fi şi sofisticată , eu sunt mândră că sunt româncă .. cu toată criza asta :))

  4. Lilly 20/08/2014 la 17:25 Reply

    si mie mi-e dor de voi 🙂

    • Nice 14/09/2014 la 17:25 Reply

      Aha! 🙂 Super! 😀 Deci iata un motiv bun de a reveni printre noi. Eu tot bantui pe aici in speranta ca ai mai scris si tu ceva nou…

  5. Aniela Deby 26/08/2014 la 1:55 Reply

    Dacă îţi este dor de ce nu te întorci din nou la noi ?:D

  6. Marmotica 16/09/2014 la 22:36 Reply

    Heeey! Am patit si noi o treaba tare simpatica in vacanta peste granite. Tot ne impingeam unul pe altul sa cerem cuiva sa ne faca o poza ,sa fim toti acolo si nu stiam cui sa ii spunem si la un moment dat trece o tipa si o rugam in engleza daca poate sa ne ajute. Si stam la poza, multumim in engleza..ne uitam noi sa vedem daca a iesit bine si cum vorbeam noi in romana tipa zice : bine mai oameni buni , dar in romana nu puteati sa ziceti ? ;))
    Astept articole noi de la tine ! 🙂 Pup si miss u !

  7. Pato Basil 22/09/2014 la 17:06 Reply

    Spre exemplu greaca pentru mine a fost un chin, un fel de turca… noroc ca oamenii acolo vorbesc engleza aproape de la cel mai mic pana la cel mai batran.

Lasă un răspuns

