Eticheta!

Fiecare produs cumparat are o eticheta, eticheta care contine informatii pretioase pe care de multe ori le ignoram. Uneori, cand sunt intr-un magazin si vreau sa cumpar un produs ma uit pe eticheta si cand vad cati aditivi are il las pe raft. Alteori nu citesc eticheta, pur si simplu il iau daca mi-e pofta de el si ignor total informatiile. Imi asum orice risc. 

Intr-o zi cand am mers dupa paine la magazinul din coltul strazii am vazut pe raft niste drajeuri galbene care mi-am amintit de drajeurile din copilarie cu gust de citrice. N-am citit eticheta, le-am platit si am ajuns cu ele acasa. Pofta, pofta! am mancat cateva dar am fost total dezamagita ca nu semanau cu ceea ce ma asteptam eu defapt. Sotul mai inspirat a citit eticheta si pe eticheta era o atentionare cum ca afecteaza intelectul copiilor. Deci erau periculoase, aditivii continuti iti afectau memoria si intelectul. Problema e ca se comercializeaza in continuare, ca papa copiii dar si adultii, ne asumam noi consumatorii tot riscul, producatorul doar avertizeaza dar alte masuri nu e interesat sa le ia.

Etichetele hainelor in general ma deranjeaza si de cele mai multe ori le iau jos, in special la cele care vin in contact direct cu pielea mea. Si cum nu mai au eticheta cand trebuie puse la spalat nu mai am ce citi, asa ca le pun cum cred de cuviinta.Cele delicate le spal la 40 de grade desi microbii nu se distrug la aceasta temperatura dar ma mai salveaza fierul de calcat care e fierbinte si distruge microbii, oricum nu pot spune ca sunt foarte sensibila de felul meu. Evident sunt materiale care nu le suporta pielea mea si atunci le evit dar in general daca aleg bumbac simplu sau cu elastan nu am probleme.

In sezonul asta de reduceri mi-am luat si eu o bluzita  dar fara sa citesc ce material este. Am platit-o  si zilele trecute am gasit-o intr-o punga si am pus-o la spalat. Am taiat eticheta dar nu m-am uitat deloc ce scrie. Cand sa o intind la uscat, surpriza, era in miniatura, eu o luasem sa fie buna peste colanti si acum este cu vedere la buric. Am spalat-o eu la 40 grade dar degeaba ca materialul continea poliester si trebuia sa o curat chimic. Din pacate nici de sters praful nu-i buna acum.

Poate intr-o zi o sa invat sa iau etichetele in serios, sa citesc inainte sa cumpar, sa respect instructiunile, sa nu ma ghidez dupa pofta si feeling.

Voi luati etichetele in serios?

Tag-uri:, , , , , , ,

3 gânduri despre „Eticheta!

  1. Nice 24/02/2015 la 0:18 Reply

    La fel ca si tine ma ingrozesc cand citesc etichetele produselor de patiserie de exemplu din hipermarket. Uneori, cand chiar am pofta de un pateu il cumpar ignorand pericolele evidente. De mezeluri nu mai zic(mai ales parizerul e ultra nociv).
    Apropos, tu ce informatii ai despre branza aia cremoasa gen Feta? O fi naturala? O fi sanatoasa? Pentru ca e foarte ieftina…
    Si la articolele de imbracaminte procedez ca tine. Nu suport eticheta, uneori o indepartez(o tai cu foarfeca) inca din magazin. Dar ce spui tu, sa-mi intre la apa, nu mi s-a intamplat. Poate sa se lungeasca… :)))

  2. Lilly 25/02/2015 la 12:05 Reply

    Draga Nice nici nu stiu ce sa zic cat de naturale is produsele si ce e sanatos sau nu?!? e greu pt ca am intanit o situatie in care un produs traditional nu avea nimic traditional, suntem la mana producatorilor, credem ce ne spun. Industria alimentara s-a dezvoltat foarte mult, avem de toate dar nu toate-s bune. 😀
    eu fac tot felul de boroboate, colorez haine, le fac mai mici, le schimb sa nu fie plictisitoare :))))

  3. LiviFlorea 06/04/2015 la 20:16 Reply

    Si noi citim, rascitim etichete de ne sar neuronii cateodata 🙂 La mancare luam marci cat mai aproape de UE, unde legislatia e cat de cat sub control in ceea ce privesc aditivii pentru ca aici cele importate din Egipt de ex pot scrie ce vor ei ca, contin, nimeni nu verifica. Legume si fructe locale, aici avem expert in familie :). La haine musai 100% bumbac ca aici cu poliester poti face boli de piele de la o transpiratie la 47 grade cu umiditate. De cand cu copiii toate etichetele ni se par a fi scrise de extraterestrii atatea chestii necunoscute contin :(.

Lasă un răspuns

